סערה ברשת

גזענות מפחידה: "מי רוצה להאכיל בדואי?"

סרטון המסתובב ברשת מתעד הורים השואלים את ילדיהם מי רוצה להאכיל בדואים, ואז מוציא לילדים עוגיות מהחלון • ח"כ מש"ס: "התנהגות מכוערת ובזויה שראויה לכל ביקורת" (בארץ)

(צילום: רץ ברשת)

סערה ברשת בעקבות סרטון המסתובב בשעות האחרונות בו נראה אב משפחה שואל את ילדיו, היושבים בספסל האחורי של המכונית, "מי רוצה להאכיל בדואי?".

במגזר הבדואי בפרט ובציבור הישראלי בכלל עורר הסרטון תגובות נזעמות, כביכול האב מציע לילדיו לתת להם אוכל, כאילו ומדובר בחיות בספארי. מהמשטרה נמסר כי פתחו בחקירה.

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין בקשה לערוך דיון מהיר בעקבות הסרטון. לדבריו, "מדובר בסרטון המתעד התנהגות מכוערת ובזויה שראויה לכל ביקורת וגינוי. התנהגות גזענית שמבקשת לעשות דה-הומניזציה לילדים שלא חטאו, אך בשל מוצאם".

"סרטון מבחיל זה, המעורר שאט נפש בפני עצמו, שם זרקור על מצבם הלא פשוט של ילדים בפזורה הבדואית, רבים מהם חיים בתנאים קשים, ללא חיבור למים זורמים ולחשמל וללא גישה ראויה, למוסדות חינוך, לגני ילדים ולטיפול רפואי. תנאי חיים שלא מכבדים אזרחים במדינת עולם ראשון ולא נותנים הזדמנות שווה ואמיתית לאותם ילדים להתפתח, להתקדם ולממש את עצמם, כפי שראוי שמדינת ישראל תיתן לכל אזרחיה ולילדיה בפרט".

ח"כ סעיד אל חרומי מהרשימה המשותפת כתב כי "הצורה שבה מוצגים הילדים הבדואים גזענית, מעליבה ומקוממת. כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. בושה!". ח"כ אחמד טיבי כתב כי מדובר ב"תחתית האנושיות. בהמיות גזענית ומתועבת".

מדוברות המשטרה נמסר: "בהמשך לפניות כתבים נציין כי הסרטון המופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, בו נראים שלושה קטינים כשהם נשאלים על ידי נהג הרכב: "מי רוצה להאכיל בדואי?", יועבר לבחינה בחטיבת החקירות".

אחרי הסערה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כוכב ילדים בשם "רוי בוי" כי מדובר בסרטון "מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים".

"אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו , הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר