אלימות חריגה בירושלים

"למה אין לך מסיכה?!", תהה החרדי - וחטף מהשוטר אגרוף

אלימות חריגה במהלך המחאה נגד הסגר על החרדים בירושלים. שוטרים תועדו מכים קשות אזרחים, אחד מהם חטף אגרוף לפנים - רק כי תהה למה אין לשוטר מסיכה. ואיך זה נגמר? במעצרו (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בתמוז תש"פ | 12.07.20
האגרוף, העדות של המפגין והמעצר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות חרדים הפגינו אמש (מוצאי שבת) נגד הסגר שהוטלו על שכונות חרדיות בירושלים, ההפגנה הפכה מהר מאוד לסוערת בשל אלימות השוטרים והמפגינים. 16 מפגינים נעצרו, ואחד התיעודים שנחשף לקמן - הועבר למח"ש, שם פתחו בבדיקה. ל"כיכר השבת" נודע כי השוטר המתועד זומן לחקירה במח"ש.

התקיפה האלימה של השוטר, מזווית נוספת (צילום: לירן תמרי - מיינט ירושלים)

כ-100 תושבי קרית בעלזא הגיעו תחילה להפגין בצומת הרחובות ירמיהו-שמגר בירושלים נגד הסגר שהטילה עליהם המדינה בגלל התפרצות נגיף ה'קורונה'.

המפגינים, טענו שמדובר באכיפה בררנית ובסגר לא מוצדק וביקשו להביע את מחאתם. המחאה החלה כאשר המפגינים לקחו את המחסומים ואת ציוד המשטרה והזיזו אותם מהכביש.

ההפגנה האלימה בירושלים; תיעוד נרחב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשטרה, בתגובה, החלה לפזר אותם ביד קשה במיוחד, והזעם התעצם אל מול התמונות מתל-אביב, שם הפגינו אלפים, בצפיפות וכמעט בלי מסכות, אך לא זכו לשום פינוי דומה.

הפינוי האלים גרר מהומות קשות ולמקום הגיעו כ-400 איש, אשר חוו מנחת זרועה של המשטרה, שהתפרעה קשות במשך שעות ארוכות.

במהלך ההפגנה, תיעד 'כיכר השבת' את האלימות בה נקטו שוטרים כלפי מפגינים, ולא אחת, גם כותב השורות, צלם 'כיכר השבת', חטף מהשוטרים.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחד משוטרי היס"מ תועד כשהוא נותן אגרוף לפנים של אחד המפגינים החרדים, רק כי שאל אותו מדוע אין לו מסכה. הבוקר, הסרטון הועבר למחלקה לחקירות שוטרים, שם פתחו בבדיקה.

כעבור דקות, תועד אותו שוטר, חוזר אל הבחור המוכה, שכבר נראה אם נפיחות בראשו בגלל האגרוף, כשהוא מספר לשוטרים אחרים "הוא דפק לי את הקשר", ובתגובה הם עוצרים אותו.

עדי הראיה שנכחו במקום יחד עם צלם 'כיכר השבת' העידו כי הבחור לא נגע בקשר של השוטר חטך אגרוף רק לאחר ששאל אותו מדוע הוא בלי מסיכה.

תופעה נוספת שנראתה בהפגנה האלימה היא שוטרים שהסתובבו ללא תגי זיהוי, כאשר שוב ושוב המפגינים ביקשו מהם להזדהות.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך ההפגנה נראה מפקד תחנת 'לב הבירה' בירושלים מונע מצוות מד"א לטפל בעצור שנפצע מהאלימות המשטרתית.

העימותים נמשכו אל תוך הלילה וארכו כ-4 שעות. 16 מפגינים נעצרו ועד הבוקר שוחררו עשרה מהם, בפעילותו של שמעון שישא. המשטרה מבקשת לעכב אץ ששת העצורים הנוספים ולהביאם לדיון בבית המשפט להארכת מעצר.

באשר לאלימות, נמסר הבוקר מהמשטרה כי "במהלך מחאה שהתקיימה אמש בירושלים, החלו מאות מפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ליידות אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים, לחסום ציר תנועה ולהשליך מחסומי משטרה. כוחות המשטרה פעלו במקום נגד פורעי החוק ועצרו חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.

"ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע"י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר