בעקבות התיעוד ב'כיכר'

ח"כ משה ארבל: "אלימות משטרתית - צלם בהיכל"

בעקבות התיעוד ב'כיכר' בו נראה שוטר מכה באגרוף מפגין חרדי, הגיש ח"כ משה ארבל שאילתה - לזירוז חלוקת מצלמות גוף לשוטרי יס"מ ומג"ב ושוחח עם השר לביטחון פנים (בארץ)

ח"כ ארבל והמפגין החרדי שהוכה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן; חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות התיעוד שנחשף ב'כיכר השבת', בו נראה שוטר יס"מ מכה באגרוף, מפגין חרדי בפניו, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא ללא מסכה, שוחח הבוקר (ראשון) ח"כ משה ארבל השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בנושא חלוקת מצלמות הגוף לכוחות יס"מ ומג"ב.

ח"כ ארבל, הגיש תחילה שאילתה אל השר לביטחון פנים, בה הוא שאל: "החודש פורסם כי משטרת ישראל צפויה לצייד 1,100 שוטרי יס"מ ו-2,500 שוטרי מג"ב במצלמות גוף. מצלמות גוף כבר חולקו לחלק משוטרי הסיור העירוני, התנועה והשיטור וסרטונים שהפיקו שומשו במסגרת דוחות תנועה וכתבי אישום שהוגשו".

שוטר מכה מפגין חרדי בפניו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ארבל מוסיף כי "מצלמות הגוף יגבירו ללא ספק את אמון הציבור בכוחות המשטרה, יאפשרו לשוטרים להתמודד עם האשמות שווא ויעודדו התנהגות מרוסנת ושקולה מצד כוחות המשטרה בביצוע מעצרים והתמודדות עם הפגנות".

"רצוני לשאול: 1. מתי צפוי להתחיל הליך חלוקת מצלמות הגוף לשוטרי יס"מ ומג"ב ומתי תהליך זה צפוי להיות מושלם?", תוהה ארבל.

בנוסף, כאמור, ח"כ משה ארבל שוחח הבוקר עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בנושא. השר אוחנה התחייב בפניו כי נושא זה ייבדק היטב.

לדברי ח"כ ארבל: "אלימות משטרתית לא חוקית והיא משולה לצלם בהיכל. רשויות שאמונות על אכיפת החוק שעוברות עליו בעצמן זו זילות החוק ופגיעה אנושה בכבוד האדם שאין לעבור עליה לסדר היום".

יצוין כי הסרטון ובו נראה השוטר מכה באגרוף את המפגין החרדי הועבר למחלקה לחקירות שוטרים, שם פתחו בבדיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר