מעקב 'כיכר השבת'

השוטר שהפך חרדים ל'שק איגרוף' זומן לחקירה במח"ש

השוטר שתועד אמש מכה באלימות מופרזת מפגינים חרדים בי-ם, זומן לחקירה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים: "מקרה חמור, אנחנו חוקרים את זה" • תיעוד נוסף ומקומם מההפגנה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ישי ירושלמי VIP)

במהלך ההפגנה אמש (מוצ"ש) תועדו שוטרים המשתמשים באלימות מופרזת כנגד המפגינים, אך תיעוד אחד של שוטר יס"מ מכה מפגין חרדי באמצעות מכשיר הקשר שלו, לכאורה רק בגלל שביקש לשאול מדוע השוטר אינו עוטה מסכה, הצליח לעורר סערה בציבור.

ל"כיכר השבת" נודע כי השוטר המתועד זומן לחקירה במשרד המחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים בירושלים, שם הוא ינסה להסביר את פשר התנהגותו.

גורם בכיר במח"ש אמר ל'כיכר השבת': "זה מקרה חמור, אנחנו חוקרים את זה, ונשמע מה יש לשוטר לומר על זה".

בתוך כך, צילום וידאו נוסף מאמש מתעד רגעים של אלימות מופרזת לכאורה כאשר אותו שוטר מנסה לפזר מפגינים באמצעות אגרופים אלימים.

בעקבות התיעוד אמש בו הוכה צעיר באלימות קשה ע"י שוטר פנה ח"כ אוריאל בוסו בפנייה למח"ש לפעול ולהדיח את השוטר האלים.

בפניית ח"כ בוסו הוא מבקש ממח"ש להדיח לאלתר את השוטר האלים עוד בטרם יתקיים בירור מקיף בענין, בשל חומרת האלימות העולה מן התיעוד ובשל הצורך המיידי שלא לאבוד את אמון הציבור במערכות החוק והמשטרה.

באשר לאלימות, נמסר הבוקר מהמשטרה כי "במהלך מחאה שהתקיימה אמש בירושלים, החלו מאות מפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ליידות אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים, לחסום ציר תנועה ולהשליך מחסומי משטרה. כוחות המשטרה פעלו במקום נגד פורעי החוק ועצרו חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.

"ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע"י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר