"חייב להיפסק"

השר אריה דרעי: אלימות השוטרים מכוונת נגד החרדים

יו"ר ש"ס תקף בישיבת הממשלה את התנהלות המשטרה בהפגנה בירושלים לעומת ההתנהלות בהפגנת החילונים בתל אביב: "אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, יצא הבוקר (ראשון) מגדרו במהלך ישיבת הממשלה השבועית ותקף בחריפות את התנהלות המשטרה בהפגנת החרדים בירושלים בהשוואה ליחס שקיבלו אלפי המפגינים החילונים בתל אביב.

לדברי שרים בממשלה, דרעי דפק על השולחן וזעק: "לא אסכים לשבת סביב השולחן הזה אם תמשיכו להתנהג כך לציבור שלי".

דרעי הגדיר את התנהלות המשטרה כ: "אכיפה בררנית נגד הציבור החרדי" והוסיף: "ראינו אתמול בערב שתי הפגנות. הפגנה אחת בכיכר רבין בת"א בהשתתפות עשרת אלפים איש והפגנה בשכונת רוממה בירושלים בהשתתפות עשרות חרדים.

התקיפה האלימה של השוטר (צילום: לירן תמרי - מיינט ירושלים)

"בהפגנה בת״א לא תמיד נשמר ריחוק, לא היתה הקפדה על ההנחיות ולא ראינו אלימות כלפי המפגינים. בשכונת רוממה, ראינו סרטון שבו חרדי שואל שוטר מדוע אינו עוטה מסכה. בתגובה היכה השוטר באגרוף בפניו של החרדי ומנע אפשרות להעניק לו עזרה".

לדבריו: "יש כאן אלימות מכוונת של שוטרים נגד מפגינים חרדיים. זה חייב להיפסק. ישבנו ביום שישי ראשי המפלגות החרדיות עם השר לבט"פ, אמיר אוחנה. השר אוחנה היה קשוב אך האלימות נמשכת. כנציג מפלגה חרדית בממשלה, לא אוכל להשלים עם האלימות הקשה של השוטרים נגד החרדים. זה חייב להיפסק ומיד".

בתוך כך, דרעי דרש בישיבת הממשלה כי מעתה לפרסם את כל הקריטריונים להחלטה להטיל סגר על כל שכונה או יישוב, כדי למנוע תחושת איפה ואיפה, בעיקר בציבור החרדי. רה"מ נתניהו נענה להצעת ר דרעי והורה לפרסם מעתה באתר ראש הממשלה, את הקריטריונים להטלת סגר בכל יישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר