"ההסתה מחלחלת"

דייטש: "דם החרדים הפקר, יכלו להרוג אותם"

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, המלווה את החרדים שהותקפו באכזריות על ידי אלמונים בירושלים, מתייחס לאירוע החמור: "היו יכולים להרוג אותם, זה מה שנקרא פרי ההסתה המחלחלת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

"דם החרדים הפקר, הם יכלו להרוג אותם", כך התבטא הערב (ראשון) סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, בתגובה לסרטונים שנחשפו ב'כיכר השבת', שתיעדו אלמונים בשכונת גאולה בירושלים מתנפלים על חרדים ומכים באכזריות. דייטש מלווה את את החרדים שהותקפו והעביר את הסרטונים לידי המשטרה.

לדברי דייטש, בשיחה עם 'כיכר השבת': "כשראיתי את הסרטונים במוצאי שבת, פשוט התחלחלתי לראות מה המשמעות של ההסתה מחלחלת לשטח.

"ראיתי את כל הסרטונים, יוצאים אנשים תמימים מבית הכנסת, מגיעים שלושה אנשים ומכים בהם ללא רחם, מכות שהם יהיו יכולים להרוג אותם. איש לא התגרה בהם. לצפות ולהזדעזע, היו יכולים להרוג אותם. זה מה שנקרא פרי ההסתה המחלחלת".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לדבריו: "זה מתחיל בתקשורת, דמם של החרדים הפקר. אדם יכול לעבור ברחוב מרכזי בירושלים ומותקף, אנשים לא העזו להתעמת, אנשים ברחו. זו התוצאה של מה שמסבירים לנו שדמם של החרדים הפקר.

"מסבירים בתקשורת למה את החרדים אפשר להכניס לסגר, למה הם אשמים, אז למה אדם המסתובב ברחוב שטראוס לא יעשה זאת? דם של החרדים הפקר".

דיטטש, ששוחח עם מפקד המשטרה המקומי, פונה למותקפים ומבקש שיגישו תלונה רשמית במשטרה: "אני מתחנן לאנשים, מאתמול. אומר להם: בואו להתלונן במשטרה, הם עונים לי 'למה שנלך למשטרה, מי יעשה עם זה משהו?', אני כן מקווה להצליח לשכנע אותם להתלונ".

דייטש הוסיף: "אסור שמחזות כאלה יחזרו בחזרה, אסור שזה יהפוך לדבר של נורמה. אם ליל שבת הזה יעבור בשקט, בליל שבת הבאה זה לא יהיה רק בשטראוס אלא בעוד מוקמות בירושלים ובכלל ברחבי הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר