לראשונה • צפו

טראמפ עטה מסכה והותקף: "קמפיין בחירות"

לראשונה מאז פרוץ המגיפה בארצות הברית, נראה הנשיא פומבית כשהוא עוטה מסכה על פניו, למרות הזלזול הרב שלו עד כה • יריביו תקפו: "כדי לעצור את הירידה בסקרים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

ביום ראשון השבוע, נצפה לראשונה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כשהוא עוטה מסכת פנים, במהלך ביקור שערך בבית חולים צבאי בוושינגטון.

למרות המלצת גורפי בריאות ורפואה בעולם לחבוש מסכות כדי להתמגן מפני הנגיף, טראמפ זלזל בכך עד כה, סירב להורות על חיוב עטיית מסכה ואף לא נצפה עם מסכה על פניו.

כעת, לראשונה, במהלך ביקור במרכז הרפואי הצבאי-לאומי וולטר ריד בפרברי וושינגטון, לשם הגיע כדי לפגוש חיילים פצועים וצוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה, נצפה עם מסכה.

לכתבים שליוו אותו הסביר כי "כשאתה בבית חולים, במיוחד, אני חושב שלשים מסיכה זה מעולה" - אך יריביו ובחלק מכלי התקשורת תקפו אותו בטענה כי מדובר בקמפיין בחירות.

לפי הטענה, הירידה בסקרים בשל תחושות האמריקאים כי הממשל נכשל במאבק בנגיף, הוא שהביא לשינוי בעמדת הנשיא, ולא הדאגה לביטחון הציבור.

ב"וושינגטון פוסט" לדוגמה נכתב כי "137 אלף אמריקנים היו צריכים למות מקורונה כדי שטראמפ יעשה את הדבר הנכון ויקשיב לעצות מומחי הרפואה בארצו. והכי גרוע - הוא רק עושה את זה כדי לעצור את הירידה בסקרים, לא בגלל שאכפת לו מבריאות הציבור".

בעיתון הניו יורק טיימס נכתב כי "לפני חודש טראמפ סירב לעטות מסיכה וצחק על ג'ו ביידן שכן עשה זאת, כמו רבים אחרים מאיתנו. עכשיו הוא לובש מסיכה פעם אחת, אחרי שמאות אלפי אמריקנים מתו – ופתאום תומכיו מהללים אותו על משהו שהיה צריך לעשות כבר לפני חודשים. פשוט לא יאמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר