המדביר שמציל

איך הכי מומלץ להדביר נמלים בג'ל או ריסוס?

נמלים עלולות להוות מטרד לא נעים. התכונות הבולטות שלהן - חריצות ויכולת עבודת צוות גבוהה - הן אמנם דוגמה טובה לכולנו, אבל כשהן באות לידי ביטוי במטבח של בית או עסק, התוצאה היא נזק ממשי (בית, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: freepik)

דאי לקחת בחשבון את העובדה שאם בעיית נמלים לא מטופלת באופן מידי, הן עלולות להתרבות, ובקצב מהיר, כך שהמצב יחמיר. ישנן שתי שיטות עיקריות לבצע הדברת נמלים: באמצעות ג'ל ובריסוס, וכדאי לדעת באילו מקרים מומלצת האופציה הראשונה ובאילו השיטה השנייה.

הדברה בג'ל:

הדברת נמלים באמצעות ג'ל היא הפתרון המתאים למקרים שבהם לא ידוע מקור הקן שממנו מגיעות הנמלים. במצב שכזה אין טעם לרסס - ולעומת זאת פיזור הג'ל מבטיח את סילוק הנמלים. הסיבה לכך היא שהנמלים נמשכות אל הג'ל ולוקחות אותו איתן אל הקן. שם גם המלכה אוכלת את החומר, שכולל גם רעל, ולאחר שהיא מתה גם הנמלים שנשארו בחיים יתפזרו ולא יחזרו אליכם.

עוד כדאי לדעת שהג'ל הוא חסר ריח וכולל חומר בשם פיפרוניל. כמובן שחובה לוודא שהמדביר שהזמנתם משתמש אך ורק בחומר שאושר על-ידי המשרד להגנת הסביבה.

הדברה בעזרת ריסוס:

ריסוס הוא השיטה הנכונה כשמיקום הקן ידוע. במצב שכזה כל שעל המדביר לעשות הוא לרסס את סביבת הקן וכן את התוואי שמוביל את הנמלים אל הבית או העסק, והבעיה נפתרה. ריסוס יעיל גם במקרים של נמלים אדומות (נמלי אש).

אם הפתרון כולל ריסוס בתוך הדירה, יש לצאת ממנה לפרק זמן של שעתיים-שלוש. אם יש לכם חיות מחמד או ילדים קטנים, עבורם פרק הזמן המומלץ של שהות מחוץ לבית ארוך יותר - כ-7-8 שעות - וכך גם עבור אנשים עם מחלות של דרכי הנשימה או בעיות רפואיות מורכבות אחרות. דגש נוסף לקראת הדברת נמלים בבית בריסוס הוא לרוקן את ארונות המטבח ולוודא שאין על משטח העבודה פריטים חשופים.

הדברה בגינה:

הדברת נמלים בגינה מתבצעת לרוב בשעות הבוקר המוקדמות. פיזור הג'ל מתבצע בעיקר באזורים שיש בהם צמחיה ובמקומות לחים - למשל ליד צינור השקיה, ברז או אפילו בריכה קטנה שיש בחצר. בדרך כלל לאחר שבועיים יתבצע סבב נוסף של הנחת פיתיונות, כדי להשלים את הטיפול במפגע.

הדברה במסעדה או בית קפה:

ריסוס נגד נמלים בבית עסק ובפרט בתחום המזון מחייב זהירות מרבית ותשומת לב לכל פרט ופרט - כדי שלא ייגרם נזק לסחורה ולציוד במקום. דרך אחת היא לתזמן את מועד הגעת המדביר לשעות שבהן העסק לא פעיל, כולל שעות הערב המאוחרות או סופי השבוע. פעולה הכרחית נוספת היא סקירה יסודית של השטח כדי להבטיח פעולה יעילה ובטוחה. עוד המלצה היא להעדיף חומרים ידידותיים לסביבה וגם לבני האדם כמובן, כך שלא תצטרכו לחשוש שמא סילוק הנמלים יהיה כרוך בנזקים אחרים.

צריכים הדברה בבית או בגינה? הזמינו את חברת המדביר שמציל – שירותי הדברה בפריסה ארצית

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר