המסכה, הנקמה והתלונה

יצחק, שספג את מכת השוטר - מדבר: 'אני עדיין מאוד כאוב'

בכניסה למחלקה לחקירות שוטרים, כדי להגיש תלונה מפורטת, תיאר יצחק ב, לראשונה מול מצלמות, מה שעבר עליו מאז שספג בראשו את מכת השוטר בהפגנה הסוערת על 'סגר הקורונה'. צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
התיאור הכואב של יצחק ב. (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות אלו (שני) מוסר את עדותו יצחק ב., הצעיר החרדי שהותקף בידי שוטר בהפגנה נגד הסגר בירושלים, במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים בהר חוצבים בירושלים. בכניסתו למקום, הוא דיבר, בשיחה עם 'כיכר השבת', ותיאר לראשונה בקולו מה אירע ומה תחושותיו כעת.

"הייתי בדרך למשפחה שלי", פתח הצעיר את דבריו, "ועצרתי לכמה דקות, כסקרן בלבד, כדי לראות את ההפגנה. כשהבחנתי שם בשוטר בלי מסכה, שאלתי אותו 'איפה המסכה שלך', והוא - באינסטינקט - נתן לי מכה".

יצחק מוסיף: "בהתחלה חשבתי שזה אגרוף, אבל אחר כך הבנתי שזה היה עם מכשיר הקשר שלו. זו היתה מכה כל כך חזקה, והרגשתי בהתחלה נפיחות. הופתעתי, אז הלכתי לבדוק מה השם שלו, אבל לא היה לו 'תג זיהוי'. כששאלתי אותו 'מה השם שלך', הוא לא ענה לי".

לדברי הצעיר החרדי, "אחרי כמה דקות השוטר כנראה הבין מה הוא עשה, ואז הוא הגיע אלי והראה לשוטרים אחרים שאני ניסיתי לגנוב לו את מכשיר הקשר, בעוד האמת היא שלא ניסיתי אפילו לגעת לו בזה, והדבר היחיד שעשיתי, זה לשאול אותו איפה המסכה שלו".

"המכה מאוד כואבת לי", מדגיש יצחק ב. "אני עדיין סובל מכאבי ראש וסחרחורות. זו הרגשה לא נעימה, וגם יש לי טראומה מזה; קודם כל בגלל המכה, ודבר שני - אתה הולך ברחוב, אנשים מזהים אותך ואומרים: הנה, זה הבן אדם שניסה לגנוב לשוטר את הקשר, ואין לי איך להוכיח שזה לא נכון".

לדבריו, "אדם שלא רואה את הסרטונים, ורק מאמין לתקשורת, חושב שאני אשם. השוטר הזה, במקום לטפל בבעיות שלו, מפיל את זה עלי".

מה יש לך לומר על אלימות המשטרה?

"אני קרבן שלה, אבל לא כל המשטרה אשמה בזה", חושב ליצחק להבהיר.

מעבר לתלונה במח"ש, אתה מתכוון להגיש גם תביעה אזרחית נגד השוטר?

"יכול להיות שכן".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר