הקורונה המדאיגה

הערכה: הסגר על ביתר עילית יוארך לפחות בשבוע

"גם הנציגים החרדים, שמתנגדים בראיונות לתקשורת, כשהם נחשפים למספרים, מבינים שאין ברירה אחרת", מסביר גורם בכיר במשרד הבריאות את ההחלטה המסתמנת בביתר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתמוז תש"פ | 14.07.20
הכניסה לעיר (צילום: יוסי שוואב)

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הסגר על העיר החרדית ביתר עילית יוארך לפחות בשבוע. כך טוען בכיר במשרד הבריאות בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו, קצב התחלואה בעיר מדאיג את הרשויות, ולצד זה יציאה החולים ל'מלוניות' אינה בקצב מספק. "הסגר הוא לא עונש", הוא מסביר, "אבל יש מקומות שאין לנו ברירה, וביתר עילית היא עיר עם התחלואה הגבוהה בישראל, כך שלא נותרה לנו ברירה".

גורם נוסף במשרד הבריאות אמר ל'כיכר השבת': "גם הנציגים החרדים, שמתנגדים בראיונות לתקשורת, כשהם נחשפים לנתונים, למספרים, הם מבינים שאין ברירה אחרת".

מתנצל, אבל הסגר מוצדק // ישי כהן

יצוין כי התחלואה בעיר ביתר עילית אכן מדאיגה, שכן ביומיים האחרונים נוספו למעלה מ-130 חולי קורונה חדשים בעיר. גם אחוז התוצאות החיוביות בשבוע האחרון בביתר עילית הגיע ל-26%.

ואלו הנתונים העדכניים:

943 חולים מאומתים
625 פעילים
417 מהם עדיין בעיר
208 כבר התפנו למלוניות
72 חולים מהיום האחרון בלבד.

במשרד הבריאות מסבירים, באשר למאות חולי הקורונה שטרם פונו לבתי מלון, כי רובם בשל דרישות שלא עומדות בתקנון המשרד. לדוגמה, משפחה שאביה חלה מבקשת להתפנות יחד...

"אנחנו לא יכולים לאפשר מצב שמשפחה עם חמש נפשות תפונה למלון שכולו מלא בחולי קורונה, והכל בגלל שבן משפחה אחד חלה בנגיף", אומר גרם במשרד.

יצוין, כי באשר לסגרים בירושלים, בעירייה מדווחים כי יותר ממאתיים חולים פונו לבתי מלון, בתקווה שביממה הקרובה המספר יעלה. במשרד הבריאות מציינים, כי הארכת הסגר על הבירה תלויה בחולים שטרם פונו מהשכונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר