המשטרה נערכת

התושבים קוראים: "לצלם את המפגינים המתפרעים"

במקביל להערכות המשטרתית לעוד לילה של מהומות נגד הסגר על השכונות החרדיות בירושלים, תושבים בשכונה נפגשים עם בכירים במחוז, ומנסים להגיע איתם להבנות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנה נגד הסגר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה נערכים ללילה נוסף של הפגנות ומהומות אלימות ברחוב ירמיהו בירושלים, שם מתאספים עשרות המוחים נגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות בירושלים.

אם בהפגנה הראשונה נצפו במקום גם מתושבי השכונה, הרי שהתמשכות המהומות והאלימות הקשה, גם מצד המפגינים השורפים פחים, מיידים אבנים וחפצים וכו', הביאה אותם להתנער מהמחאה.

בלילות האחרונים, נצפו בין המפגינים בעיקר תושבים משכונות אחרות, וצעירים רבים שחיפשו 'אקשן' ומצאו מקום להתפרק - תוך הפרעה לתושבים.

בהתארגנות אזרחית, סיכמו כמה מהם לתלות היום שלטים בגנות ההפגנות - תוך הבעת מחאה על הסגר שהוטל עליהם, לטענתם שלא בצדק. בין היתר, הכינו שלטים עם הכיתוב "לא לאלימות ולא לסגר".

בהודעה שהפיצו, כתבו התושבים "אנו כואבים את הטלת הסגר על תושבי השכונה והבענו את כאבנו על כך. אך לא ניתן בשום אופן להפוך את שכונתינו למרכז להפגנות אלימות מילולית ופיזית אשר נוגד את דרך התורה".

"תושבי השכונה קוראים לציבור שלא לבוא ולהפגין יותר נגד השוטרים, ונעשה הכל על מנת להרחיק נוער שבא לפרוק פה את יצריו".

הם הוסיפו באיום כי "תושבי השכונה צוידו באמצעי צילום ויתעדו כלפעילות בלתי חוקית - והחומר יועבר למשטרה".

במקביל, נפגשו מספר תושבים ועסקנים בשכונה עם קצינים במחוז ירושלים, פירטו בפניהם את טענותיהם וסיכמו כי השוטרים העומדים במחסומים ינסו להתחשב יותר בתושבים.

מ"מ ראש עירית ירושלים אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר יוסי דייטש, קיימו הבוקר סיור משותף באזור עם מפקד מרחב ציון תת ניצב עופר שומר והקצונה הבכירה של המרחב.

הם פגשו גם עם תושבים באזור המהומות בצומת שמגר ירמיהו, וקיימו שיח עמוק על מנת להרגיע את הרוחות, לסייע לתושבים ככל הניתן במצוקותיהם ובחיי היום יום, ולהביא לתהליך מפוייס והוגן של המשטרה כלפי תושבי שכונת רוממה.

ל'כיכר השבת' נודע עוד במשטרה, כחלק מההערכות להפגנה הלילה, חייגו והזהירו כמה מהצעירים שהתסיסו את האווירה במקום בלילות האחרונים, במטרה להרגיע את הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר