"ביבי הביתה"

מאות מפגינים התפרעו בירושלים והתעמתו עם השוטרים

אלפים הפגינו בסמוך למעון ראש הממשלה וקראו: "ביבי הביתה" • חלק מהמפגינים נשאו לפידים בוערים, התעמתו וניסו לפרוץ מחסומים. בהמשך, חסמו את הרכבת הקלה • 19 נעצרו (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בתמוז תש"פ | 14.07.20
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפגנה סוערת הערב (שלישי) מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, המאורגנת על ידי "הדגלים השחורים" הקוראים להתפטרות בנימין נתניהו מראשות הממשלה.

"ביבי הביתה", "הון, שלטון, עולם תחתון", "המדינה שלנו ולא של נתניהו" ו-"ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", הם חלק מהקריאות הנשמעות במקום על ידי המפגינים.

ההפגנה ליד מעון רוה"מ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המפגינים נשאו שלטים עם הכיתובים "השחיתות של נתניהו עולה לנו בבריאות", "תפסיק לדרדר - תתפטר", "ממשלת חורבן", "נאשם בפלילים - צא מבלפור", "אסור להרפות מפרשת הצוללות", וכן "הנאשם מבלפור רומס את שלטון החוק".

כמה מהם, אף נשאו לפידים בוערים והתעמתו עם השוטרים תוך שהם מנסים לפרוץ את גדרות הביטחון ואף להתפרץ לעבר מעון ראש הממשלה.

מפגינים אף יידו ביצים לעבר השוטרים, שנפרסו במקום בכוחות מתוגברים על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע מהם התפרעויות.

לאחר מכן, כמה מאות מפגינים יצאו בתהלוכה לכיוון מרכז העיר ירושלים, וחסמו את ציר הרכבת הקלה.

המשטרה דיווחה כי "מאות מפרים את הסדר במרכז העיר, מיידים אבנים, ביצים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, ובנוסף גורמים נזק רב וונדליזם לרכוש בתי העסק".

עוד נמסר כי "מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד נתן הוראה לפזר את מפירי הסדר. משטרת ישראל תאפשר קיומה של מחאה וחופש הביטוי, אך לא תאפשר פגיעה בציבור וברכוש".

במהלך הפיזור בכוח של המפגינים שחסמו את תוואי הרכבת הקלה וגרמו נזק לרכוש, נעצרו 19 מפגינים. שוטר אחד נפצע במהלך הפרות הסדר שכוונו לעבר השוטרים.

אמיר השכל, ממובילי המחאה כתב בחשבון הטוויטר שלו, "היום לפני 231 שנים פרצה המהפכה הצרפתית שחרטה על דגלה את המוטו: 'חירות, שוויון, אחווה'. אנחנו בבלפור מבקשים להוסיף: מוסר וצדק. הערב יגיעו רבים לבלפור, אני קורא לאירוע מאופק וללא אלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר