התכנית הכלכלית

ביקורת חריפה בקואליציה: "כסף ממסוקים"

במשרד האוצר, באופוזיציה, בקואליציה ואפילו בתוך מפלגת הליכוד נשמעים קולות של התנגדות לתכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר: "צריך לחזק את החלשים" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו, ישראל כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הציגו הערב (רביעי) את התכנית לחלוקת מענקים לכלל אזרחי מדינת ישראל, ועוררו ביקורת עזה.

התנגדות נרשמה גם מכיוון המפלגות החרדיות. יו"ר ועדת הכספים, משה גפני תמה: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים?. אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

גם שרים בכירים בממשלה מתחו ביקורת, בהם שר הרווחה איציק שמולי שכתב כי "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים...".

"80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים, העו"סים שובתים כבר 10 ימים. צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים".

שר התקשורת יועז הנדל כתב, "הקורונה כאן ונשארת לצערי, שרשרת ההדבקה לא נקטעת והכלכלה במשבר. זו משימה קשה. אלא שאמון הציבור הוא לא מגפה. הוא אחריות. ואני לוקח אותה לטוב ולרע. זו אחריותי לתקן".

הנדל קרא לתת "פיצויים למי שנפגע. לא פיצויים רוחביים. בעלי עסקים, עצמאיים, מובטלים ומשפחות מוחלשות צריכים לקבל כסף. משפחות עובדות, לא".

הצהרת ראש הממשלה ושר האוצר (צילום: לע"מ)

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון כתב "כשחיילים משוחררים מראשית הקורונה קיבלו 0 כסף אמיתי וחדש, זה לא הזמן לחלק כסף למי שלא צריך. לא אאפשר למחוק להם את הפיקדון שלהם, העתיד שלהם. נדרוש סיוע מיוחד ואמיתי לעשרות אלפי החיילים שיצאו לשוק בימי קורונה ומתקשים למצוא פרנסה. ידענו לסייע לחיילים בודדים משוחררים, עכשיו לכולם".

כפי שכבר דיווחנו, מפלגת כחול לבן הוציאה הודעה רשמית כי "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה - מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".

לא רק בכחול לבן, גם בתוך מפלגת הליכוד נשמעה ביקורת מפי ח"כ מיכל שיר שכתבה כי "יש הרבה אנשים שזקוקים לכסף, אבל תודה לא-ל ולמדינת ישראל, יש גם רבים שלא. אני מברכת על המהלך, אבל יש לאפשר לאזרחים שלא זקוקים לו לוותר עליו על מנת שהכסף ילך למקומות שזקוקים לו יותר. אני מאמינה בעם הזה, ואני מאמינה שיש אנשים שישמחו לוותר למען האחר".

וכצפוי, ביקורת גם באופוזיציה. ח"כ יאיר לפיד צייץ: "תורם את ה-750 שקל. המשכורת של חברי הכנסת לא נפגעה כך שאין סיבה למענק הזה. מי שיכול להרשות לעצמו צריך לתרום את המענק לאלו שצריכים אותו באמת".

ח"כ בוגי יעלון צייץ: "ממשלה שלא מסוגלת לחלק את הכסף למי שצריך, מבזבזת מיליארדים למי שלא צריך. גם הבזבוז האדיר הזה לא יכפר על הכישלון בניהול המשבר".

גם במשרד האוצר התנגדו, ולדברי גורם בכיר שצוטט באתר וואלה! NEWS, "בתכנית הקודמת של המענקים גם היתה התנגדות, עכשיו כל הנהלת האוצר הייתה בטירוף, ההתנגדות הייתה יותר קיצונית, זה לא צעד כלכלי נכון. אם רוצים לתת מענקים תתנו את המענקים למי שצריך אותו, מי שמרוויח מספיק כסף לא צריך את הכסף הזה. בפעם הקודמת ראינו שרק החסכונות עלו, במקום לצרוך אנשים חסכו את המענקים האלה".

הגורם הבכיר הוסיף כי "המטרה היא לתת את הכסף למי שצריך, פה נותנים כסף לכולם ללא קריטריונים. אם רוצים לחזק את הכלכלה תתנו את המענקים לעשירונים התחתונים. בעשירונים התחתונים זה ישר הולך לצריכה, בעשירונים העליונים זה מגיע לחסכון. ככל שהשכר יותר נמוך הכסף הולך לצריכה, מי שרוצה לעודד את הצריכה צריך לחזק את החלשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר