בתום ישיבת מממשלה לילית

הוגבל מספר המתפללים בבתי הכנסת לעשרה; בחוץ - ל-20

כחלק מהמאבק בנגיף, החליטה לפנות בוקר הממשלה על שורת הגבלות - בהן איסור להתקהל במקום סגור - ובסופי השבוע ייאסר לפתוח חנויות, מספרות ובריכות ולשהות בחוף הים • כל הפרטים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

בתום ישיבת ממשלה ארוכה, שנמשכה עד לשעות לפנות בוקר (שישי), החליטו השרים בראשות נתניהו על שורת הגבלות חדשות ומשמעותיות, זאת כצעדי ביניים ובניסיון למנוע הטלת סגר כללי, בעקבות המשך התפשטות הקורונה בישראל.

עיקר המגבלות, איסור התקהלות יותר מ-10 איש במקום סגור, כולל בבתי כנסת, יחול בכל ימי השבוע וייכנס לתוקף היום ב-17:00. אך הגבלות אחרות, בהן סגירת חנויות רבות, יהיו רק בסופי השבוע מהשעה 17:00 בערב שבת ועד ליום ראשון ב-05:00 בבוקר.

וכך מפרטת ההודעה, המשותפת למשרד ראש הממשלה ולמשרד הבריאות: "הממשלה החליטה על המגבלות הבאות, בהמלצת משרד הבריאות והמל"ל, שאושרו במסגרת צו לתיקון ולקיום תוקפן של 'תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות)', שייכנס לתוקפו היום - עד לאישור הכנסת, ובהתאם לחוק. הפרה של אחת מההגבלות הבאות תהווה עבירה פלילית".

כל השבוע:

התקהלות של יותר מ-10 אנשים במרחב סגור או יותר מ-20 במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות) - תיאסר.

מערכת החינוך - הממשלה הסמיכה את ראש הממשלה ושר הביטחון ורה"מ החליפי, לאחר התייעצות עם שר האוצר, שר הבריאות ושר החינוך, לקבל החלטה בעניין ההגבלות עליה, שתפורסם לציבור עם קבלתה.

קבלת קהל במשרדי ממשלה - תצומצם; יתקיים מעבר לשירות מקוון (בכפוף לתיקוני חקיקה במקומות המתאימים).

מסעדות ובתי אוכל - תיאסר ישיבה במקום; יתאפשר שירות איסוף עצמי ומשלוחים בלבד.

מסעדות ובתי אוכל בבתי מלון - מספר השוהים בהם יוגבל ל–35% מהתפוסה המרבית המותרת, זאת כדי לאפשר המשך פעילות של בתי המלון.

חדרי אוכל במקומות עבודה - ייסגרו; יתאפשר רק איסוף עצמי.

עבודה במשרדי הממשלה - תרד ל-50% נוכחות (באחריות נציבות שירות המדינה והממונה על השכר).

מכוני כושר וסטודיו המשמשים לצורך פעילות ספורט או מחול (למעט לצורך פעילות של ספורטאי תחרותי) - ייסגרו.

בסופי השבוע:

• לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית.

חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות (למעט בבתי מלון, לאורחיהם), אטרקציות תיירותיות ורכבל - ייסגרו.

החנויות שכן יישארו פתוחות, הן אלו המספקות שירותים חיוניים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות שעיקר עיסוקן מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדות לתיקון מוצרי תקשורת.

שהייה בחופי הים (למעט היום, ה-17.07) - תיאסר.

נתניהו בפתח אחד הדיונים, אתמול (צילום: עומר מירון, לע"מ)

בישיבת המיוחדת, הסביר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בימים האחרונים עסקנו במיוחד בנושא הכלכלי, גם בניסיון להביא תוכנית ארוכת טווח לעסקים ולעצמאים כדי לתת להם ביטחון, וגם בתמריצים שאנחנו רוצים לתת לכלכלה ולצריכה בטווח המיידי. אבל אני מבקש לפני כל דבר אחר, שעד יום חמישי הבא, עוד שבוע מהיום, כל שר יביא תוכנית של משרדו לפתיחה בטוחה של המשק".

"זה שבוע", פנה ראש הממשלה לשרים, "ואני מבקש מכם להתארגן בו, כי המטרה שלנו היא לשטח את העקומה, להגיע לשליטה ולצאת יציאה בטוחה מהפאזה הזאת, מהגל הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר