"כל יום ספר חדש"

איש הספרים מבתי אונגרין: הגאון רבי שמואל אשכנזי זצ"ל

משכונת בתי אונגרין בירושלים, מגיעה הבשורה המרה על לכתו במהלך השבת, של הגאון רבי שמואל אשכנזי זצ"ל, מוותיקי תושבי השכונה, ומי שמכונה בפי כולם 'איש הספרים', בשל המנהג אותו היה נוהג במשך שנים רבות לקנות מידי יום ספר חדש, והוא בן 98 בפטירתו (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

משכונת בתי אונגרין בירושלים, מגיעה הבשורה המרה על לכתו במהלך השבת, של הגאון רבי שמואל אשכנזי זצ"ל, מוותיקי תושבי השכונה, ומי שמכונה בפי כולם 'איש הספרים', בשל המנהג אותו היה נוהג במשך שנים רבות לקנות מידי יום ספר חדש, בן 98 בפטירתו.

רבי שמואל ז"ל, נולד בירושלים, למשפחה ירושלמית וותיקה, והוא היה דור שלישי למשפחתו שהתגוררה תמיד בירושלים, והוא היה ידוע כדייקן גדול וכאחד ששקוע ראשו ורובו בלימוד.

בראיון בלעדי שהעניק לצלם 'כיכר השבת', לפני כשמונה חודשים, סיפר המנוח כי מאז נישואיו, הוא קנה בכל יום ספר חדש, וכך ניתן היה למצוא בכל פינה בביתו ספרים ישנים וחדשים, עתיקים וכאלו שפחות.

מכריו מספרים על המנוח, שהיה למדן גדול, וכי כל מי שהיה נכנס לביתו בשעות היום היה מוצא את רבי שמואל מעיין בספרי הקודש.

"היו לילות שהייתי מטפס ב-02:00 בלילה על המדפים לקחת ספרים מלמעלה - לאור הנר, זה משהו שקשה לי לשכוח", סיפר המנוח לפני כשמונה חודשים.

רבי שמואל השאיר אחריו דור ישרים מבורך, והלווייתו צפויה להתקיים הלילה בשעה 00:15 בבית ההלוויות שמגר להר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר