פרסום ראשון

'נחלת הלויים' תיסגר באופן הדרגתי; ראש הישיבה נדבק

"לא לוקחים סיכונים"; כך מסבירים בישיבת נחלת הלויים את ההחלטה - המתפרסמת כאן כעת לראשונה - על סגירת הישיבה, לאחר התפרצות קורונה והידבקות הגרי"מ וייס (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל הישיבה. ארכיון (צילום: אהרון ברוך ליבוביץ)

פרסום ראשון: ישיבת נחלת הלוויים המפורסמת, שבעיר חיפה, הודיעה לתלמידיה כי הם משוחררים לביתם בעקבות ארבעה תלמידים שהתגלו חיוביים לקורונה, זאת בנוסף לאיש צוות וראש הישיבה שחלו אף הם.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי ב'נחלת הלויים', ששמרה באדיקות על ההנחיות על פי 'מתווה הקפסולות', הכל פעל כשורה - עד לשבוע שעבר: אחד מרבני הישיבה מסר שיעור בפני תלמידים בעודו חולה קורונה, כשכמובן אינו יודע על כך.

למרות המחיצות מניילון שנקבעו במקום כהפרדה בין הרבנים לתלמידים, "הצליח" הרב להדביק את אחד התלמידים מבני שיעור א', שמצידו הדביק עוד שלושה תלמידים - שניים משיעור א' ואחד משיעור ג'.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי מיד לאחר שדיווח הרב על תסמינים, הוא קיבל הוראה לא להגיע לישיבה, ותלמידי השיעור כולם נכנסו לבידוד.

אלא שלאחר שארבעה כאמור יצאו עם תוצאות חיוביות לקורונה, בישיבה חוששים כעת מהתפרצות גדולה - בעקבות תקדים 'בית מתתיהו' - והודיעו על סגירה הדרגתית של הישיבה.

שיעור לתלמידי ישיבה שבקפסולה. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

בשיחה עם 'כיכר השבת' מעריכים בישיבה כי עד ראש חודש אב (יום רביעי) הישיבה תיסגר, כאשר נכון לעכשיו נותרו במקום 70 תלמידים בלבד.

במקביל, וללא קשר, ראש הישיבה הגאון רבי ישראל מאיר וייס נדבק אף הוא בקורונה, כלאחר שנסע ברכבו של אדם זר שלמפרע התברר כי אחד מבני משפחתו חלה בקורונה.

כאשר הדבר נודע לראש הישיבה, הוא החליט על דעת עצמו להיבדק, ואף יצא חיובי לקורונה, אך בישיבה מציינים כי בחסדי שמים הוא מרגיש טוב ואינו מפתח תסמינים בשלב זה.

ראש הישיבה הגרי"מ וייס (צילום מסך מתוך יוטיוב)

יצוין, כי צעד זה של סגירת ישיבה שפעלה בהתאם למתווה הקפסולות של 'ועד הישיבות' נחשב לנדיר. לפני מספר ימים היתה זו כזכור ישיבת תורת זאב של הגר"ב סולובייצ'יק שנסגרה בשל אותה סיבה: חשש להתפרצות קורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר