משה גפני נרדם

סמוטריץ': ועדת חקירה נגד אלימות משטרה כלפי החרדים

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, הצהיר כי יבקש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית נגד אלימות המשטרה אך הדבר לא קרה וח"כ בצלאל סמוטריץ' יזם דרישה שכזו בה ידונו בכנסת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ גפני (צילום: נועם ריבקין פנטון ומרים אלסטר - פלאש 90)

יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל סמוטריץ', יבקש מחר (רביעי) במליאת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלנטרית בנושא האפליה הקשה נגד הציבור החרדי בתקופת הקורונה.

כזכור, מי שהיה הראשון לבקש את הקמת הוועדה - היה ח"כ משה גפני, שהתייחס גם לאלימות המשטרה, אך מסיבות לא ברורות גפני לא קידם את הקמת הוועדה.

סמוך לבקשתו להקים ועדת חקירה, התבטא גפני :"אין מנוס אלא להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את הנושא. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות הניתנות לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות החרדיות בפרט, האם ניתנה הנחיה לאכיפה מסוג זה, והאם ניתנות הוראות שונות לייחס כלפי האזרחים. ולבסוף לגבש נהלים ברורים בהם צריך לנהוג כלפי כלל אזרחי מדינת ישראל בכל מקום שהוא".

כאמור, הוועדה של גפני לא קודמה וח"כ סמוטריץ' מקדם את הקמת הוועדה בדיון שמליאת הכנסת מחר.

לדברי סמוטריץ': " זה לא ענין של ימין ושמאל. זה גם לא עניין של דתיים, חילונים וחרדים. זה עניין של חברה מתוקנת. בחברה אזרחית מתוקנת כשיש ציבור שנרמס, זו בעיה של כולם. זו בעיה של החברה כולה, שלי, שלכם, של הנציגים שלכם, של הממשלה, של כולם".

"אחי, חברי הכנסת החרדים", פנה סמוטריץ': "מחר תעלה להצבעה הצעה שלי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האפליה הקשה כלפי הציבור החרדי סביב משבר הקורונה.

"אי אפשר לקבל מציאות של אפליה כלפי ציבור מסוים. אני קורא לכם לדרוש מהקואליציה שאתם ממשיכים להיות חברים בה לתמוך בהצעה הזו, ויחד נחקור את הנושא לעומק ונפסיק את אפליית החרדים".

יחד נפעל בעזרת השם בלי פוליטיקה, ובלי משחקים לתקן את העוול ולוודא שהאפליה הנוראית הזו תיפסק", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר