פרסום ראשון

סערת החוק הפוגעני • יהדות התורה: לא חייבים לקואליציה

בעקבות אישור החוק "הפוגע בקדושת המשפחה היהודית", החליטו בסיעת יהדות התורה לנקום - על ידי העלאת 'חוקים דתיים' • פרסום ראשון: גפני התעלם משיחות טלפון של ראש הממשלה (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באב תש"פ | 22.07.20
גפני ונתניהו (צילום: פלאש 90)

הדרמה בקואליציה: ישיבת סיעה סוערת במיוחד ערכה היום (רביעי) מפלגת יהדות התורה, בשל אישורו של החוק הפוגעני באמצעות ח"כי 'כחול לבן' והתנהגות הליכוד. בתום הישיבה הוחלט באופן רשמי כי הח"כים יהיו משוחררים ממחויבות קואליציונית.

כצעד ראשון, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, כבר בשבוע הבא, את הצעת חוק 'פסקת ההתגברות' והצעת חוק שתאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח.

נכון לעכשיו נראה כי היחסים בין המפלגות החרדיות למפלגת כחול לבן נעשו מתוחים מאוד, אך לא רק: ל'כיכר השבת' נודע, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חיפש את גפני מספר פעמים, אך זה לא ענה לו.

"גפני רתח מזעם בכל פעם שנתניהו התקשר, ואמר: הוא לא הבין שאני לא רוצה לענות לו?" - כך לפי כמה מהנוכחים בישיבת הסיעה.

עוד הוחלט בישיבה, לא להצביע עם הקואליציה בשלב זה, אלא בחוקים שהם "בגדר פיקוח נפש" כמו חוק הקורונה, ובנוסף הוחלט להטריל את הקואליציה עם 'חוקים דתיים' במהלך השבוע הבא, גם במידה ואלו צפויים ליפול לבסוף.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקש פגישה עם ח"כ משה גפני, אך נדחה על הסף.

יצוין, כי ענין נוסף שמרתיח את חברי הכנסת של יהדות התורה, ואף דובר על כך בישיבה, הוא תקציב הישיבות - שטרם עבר אלא 'נמרח' מזה כמה חודשים. בישיבה נטען, כי גורמי המקצוע הבהירו שתקציב הישיבות יכול לעבור, אם רק תהיה הנחיה ברורה של נתניהו.

בישיבה אף דובר נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכזכור העלה הצעה להקים וועדת חקירה נגד האכיפה הבררנית כלפי המגזר החרדי. הח"כים החרדים זעמו, ואמרו עליו: "הוא עושה עלינו סיבוב".

אישור 'חוק הפסיכולוגים' והסערה שפרצה (צילום: ערוץ כנסת)

בתום ישיבת הסיעה פורסמה ההודעה הבאה: "סיעת יהדות התורה התכנסה לישיבה דחופה בעקבות הפרת ההסכם הקואליציוני, ואלו החלטות הישיבה:

1. סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני, ופגעה באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם.

כמו כן, אנחנו רואים גם בסיעת הליכוד ובעומד בראשה, ראש הממשלה, כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפרצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו.

2. סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי 'דת ומדינה', אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה.

3. היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת, אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות, ונשקול בהתאם את צעדינו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר