מה חושב פרופ' גמזו?

'פרויקטור הקורונה' נגד סגר: "לא אפקטיבי"

פרופסור רוני גמזו, שמונה הלילה לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי, נחשב למתון בנוגע לדרכי ההתמודדות עם המשבר • בפוסט שפרסם, טען כי אלו ארבעת הצעדים הנדרשים (בארץ)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב תל אביב שמונה הלילה לתפקיד פרויקטור הקורונה, נחשב למתון בנוגע לשיטת הפעולה מול המשבר.

הצצה בפוסטים שפרסם בעמוד הפייסבוק של בית החולים, מלמדים כי הפרופסור מתנגד להטלת סגר כללי או מקומי, אך במקביל תומך בהגבלת התקהלויות.

לפני פחות משלושה שבועות סיפר, "אתמול בערב, בדרך לביתי, הצטרף אלי למעלית אדם קשיש. הוא לא עטה מסכה ולפני שהספקתי להגיד מילה, דלת המעלית נסגרה. בחנתי אותו כרופא: ברור שיש לו מחלות רקע, בוודאות אי ספיקת לב. בעידן הקורונה זה סיכון חיים ממשי!".

"זה הרגע שבו העלייה בתחלואה - חלק מהמחיר של פתיחת המשק והחזרת מיליון מובטלים לעבודה, מאבדת שליטה וכיוון".

הוא הזהיר כי "כמות הנדבקים היומית תמשיך לגדול; אכן לא צפיתי זאת מכיוון שהיא בנויה על אותו פלח שלא מציית, שפורק עול, שמכחיש בזלזול שאנני את הקורונה. הערכתי בחסר את החלק הזה של האוכלוסייה - בדיעבד הוא גדול יותר ובעיקר הולך וגדל. וזה מדאיג אותי מאוד!".

עם זאת הוסיף, "נשק יום הדין של סגר נרחב אינו פתרון למשבר הקורונה. גם סגרים מקומיים הוא "פתרון" שאני מסופק אם הוא ישים ואפקטיבי. אז איך כן פותרים את משבר הקורונה? 4 כיוונים נדרשים עכשיו לביצוע מיידי:

1. הגבלה מחודשת של התקהלויות!

מכעיס אבל הכרחי. כרגע, זה הפתרון של הרע במיעוטו, באיזון שבין שמירה על המשק והפחתת ההדבקה. אני תומך בצעדי הממשלה וחושב שיש להרחיבם בהקשר זה. כולנו ובכלל זה ראשי הרשויות המקומיות חייבים לשתף פעולה.

2. שיפור הפיקוח והאכיפה

יגידו מה שיגידו בממשלה, המשטרה ופקחי הרשויות המקומיות לא מורגשים ולא נשכנים. הייתי מקים כוח אכיפה נרחב, שמשלב מטלות למשטרה ולרשות המקומית. בואו נלמד מהנשכנות והאכיפה האירופאית בעניין זה.

3. שיפור התגובה לאדם חשוד ומאומת

ההליך עדיין מפוצל בין בדיקות בבתי חולים וקופות; חקירות (לא מספיקות) במשרד הבריאות, בקרת בידוד במשטרה ואני יודע שזה לא "מהודק" היטב. כמו שעשינו בבתי אבות - צריך להקים מנהלת אחת שמתכללת את הכל, ומהר.

4. שינוי קו ההסברה

יש חוסר אמון בציבור עקב מסע ההפחדה בסבב הראשון. הוואקום של השיח מתמלא בשטויות, fake news, ומניפולציות אנרכיסטיות; אני מכיר את זה מהפוליו של 2013. יש לשנות לשיח של הדרכה והסברה בגובה העיניים על ההיגיון הרפואי מאחרי ההנחיות וללא הטלת מורא שכבר לא עובדת.

בפוסט נוסף כתב כי "אמנם אירוע הקורונה הוא קשה לניבוי ואין מספיק מידע; מה שנראה נכון היום - מתהפך תוך יום ולא תמיד כדאי לנסות להתנבא אבל עוד יותר קשה לעמוד מנגד בשוויון לב למול אפשרות של צעדי הגבלה חוזרים וקריסה נוספת של המשק".

בפניה לאזרחים כתב, "הציבור צריך להמשיך לשמור בהדיקות על כללי ההיגיינה, ריחוק, עטיית מסיכה ולהבין שזה לא זמני - זאת התנהגות שתידרש מאיתנו לפחות לעוד מספר חודשים. עד אז, חובה עלינו לעשות כל שניתן למען רווחתם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל כי הבריאות היא של כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר