נשים מספרות: הדברים המוזרים שאכלנו בהריון

מעולם לא נגעת בעגבניות ועכשיו, כשאת בהריון, את אוכלת אותן בארוחת בוקר, צהריים וערב? מצבך טוב. יש נשים שחושקות בבדלי סיגריות או בלימונים. הנה הסיפורים שלהן (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מאז שאתן קטנות אתן מתעבות פירה. אבל עכשיו, בהריון, אתן אוכלות אותו לארוחת בוקר. עם רוטב צ'ילי. ושמנת חמוצה. מה גורם לחשקים המוזרים האלה? המומחים מסתפקים אם מדובר בהורמונים או בחוסר תזונתי. כך או כך, זה לגמרי בסדר להתפנק מדי פעם, כל עוד החשק הגיוני ונורמטיבי.

יש נשים בהריון שחושקות במוצרים שאינם אכילים, כמו אדמה, חמר או נייר וזה, ככל הנראה, הסימן למחסור תזונתי. "רופאים משתמשים במונח 'פיקה' על מנת לתאר השתוקקות ולעיסה של חומרים נטולי ערך תזונתי", אומרים במרכז הרפואי מאיו קליניק. "השתוקקות לקרח ולעיסתו (פגופגיה) קשורה לרוב למחסור בברזל, עם או בלי אנמיה, אם כי הסיבה לכך אינה ברורה". אז אם אתן משתוקקות ללכלוך בארוחת ערב, דברו עם הרופא שלכן. אבל אם אתן משתוקקות לאבטיח, לכו על זה.

סקרנו 6 נשים אמיתיות לגבי חשקי ההריון שלהן, החל מהשכיחים למדי (חמאת בוטנים) ועד המוזרים בטירוף (בדלי סיגריות). הנה מה שהן סיפרו לנו:

1. סיגריות (... לאכול)

"אז זה די מוזר. רציתי ללעוס בדלי סיגריות. לא את הסיגריה עצמה, רק את הסוף המעוות ששלה שבדרך כלל היה בפה של מישהו. מעולם לא עשיתי את זה, אבל מאד רציתי. כנראה היתה לי סוג של פיקה שנובעת ממחסור בברזל. בחרתי לאכול קוביות קרח, שהיו הרבה יותר בטוחות ופחות מגעילות" - ציפי ט.

2. חמאת בוטנים בכל הצורות

"חמאת בוטנים... בכל צורה שהיא. בחטיפים, בעוגות, בגלידות, היישר מהצנצנת... מה שלא יהיה! אני בטוחה שבני מאד אוהב חמאת בוטנים כי הוא צרך אותה עוד בטרם נולד, כמעט כל יום" - שיפי ג.

3. משהו קר ופריך

"קרח. רק רציתי ללעוס קרח כתוש. מאוחר יותר גיליתי שזה יכול להיות סימן לאנמיה - ואז גיליתי שאני די אנמית" - חני ב.

4. בשר שאוכלים בידיים

"זה מביך, אבל כשהייתי בהריון עם הילד הראשון שלי, כל מה שרציתי זה כנפי עוף. רציתי אותם מתובלים כהוגן ורציתי לאכול אותם בידיים חשופות. למעשה, עכשיו כשאני חושבת על זה, הבן שלי אוהב במיוחד כנפי עוף, כך שברור שזה השפיע עליו!" - שיפי ש.

5. מלון, מלון ועוד מלון

"אני דיאטנית, די טובה בווידוא שאני צורכת את מה ששנינו זקוקים לו. עם זאת, היו לי שבועיים לחוצים בשליש הראשון שאכלתי מלונים כאילו הם עומדים להיכחד מן העולם, ככל הנראה בגלל שהייתי זקוקה לוויטמין C (וזה פרי שאני לא נוטה לאכול לעתים קרובות). בשליש השלישי רציתי לשתות חלב, לא משהו שאני עושה הרבה כאדם מבוגר וזה הגיוני, מאחר ובשליש השלישי עצמות התינוק מתפתחות" - רחל ס.

6. לימונים, ישירות

"כשהייתי בהריון, במיוחד בשליש הראשון, היו לי תשוקות מטורפות לאשכוליות ולימונים. הייתי בעצם פורסת את הלימונים לרבעים ונוגסת בהם כאילו היו פרוסות תפוז. החמיצות לא הפריעה לי באותה תקופה וזה הפך לחלק משגרת ארוחת הבוקר שלי לפני העבודה: אשכולית ואחריה פרוסות לימון" - גילה ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר