הוראת המשגיח הודלפה:

הורים התבקשו לא לשלוח בנים למלונית; "שמענו סיפורים"

הפיקוח הרוחני שיופקד על מלוניות הקורונה - כפי שהתפרסם אמש - לא נדרש לחינם: הוראה פנימית בישיבת באר התורה, שהודלפה ל'כיכר', מתארת "סיפורים מאוד לא ראויים בגלל מצב שעמום" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בחורים במלונית. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חשיפה: ישיבת באר התורה ('גיל') סוערת מאז שיותר מ-30 בחורים אובחנו עד כה כחולי קורונה, אך מייל פנימי מגלה כי עמדת הישיבה היא נגד שליחה למלוניות החלמה, "מסיבות רוחניות".

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף אמש בהקשר זה, כי הוקם צוות מטעמם של גדולי ישראל, בתיאום עם פיקוד העורף, שתפקידו לפקח על המצב הרוחני במלוניות: משגיחים מטעמו של ראב"ד בד"צ בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן יפקחו על המלוניות, ויתאימו אותן מבחינה רוחנית לתלמידי ישיבה הזקוקים להן.

היום מתברר, מהוראה פנימית שנשלחה לכל צוות 'באר התורה' - והודלפה ל'כיכר השבת' - כי משגיח הישיבה הגאון רבי מרדכי לוי דורש מהם כי יבקשו מהורי התלמידים לא לשלוח אותם למלוניות בשל המצב הרוחני השורר בהן, לטענתו.

וכך כתב ה'משגיח': "חשוב להביע את דעתנו ביחס למקום השהיה של הבחורים החולים. האחריות לדאגה לבחור החולה, היא על הבחור וההורים שלו; לישיבה אין יכולת לסדר בידוד".

"הוראת השעה, שהבחורים החולים יהיו בסביבה המשפחתית שלהם", ממשיך הגר"מ לוי, "מבחינה רוחנית, מכיוון שהשמועות על המלוניות לא כל כך טובות, בלשון המעטה. וגם מבחינה גשמית לא ברור אם מישהו דואג להם בצורה טובה".

הזנחה, גשמית, במלונית. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

המשגיח הסביר, כי השהיה של בחורים עם חבריהם במלוניות עשויה להוביל להידרדרותם הרוחנית: "חשוב שההורים יידעו שזו דעת הישיבה, משום שאצל הבחורים הדבר הראשון והאחרון זה להיות עם החברים. וכבר שמענו על סיפורים מאוד לא ראויים שבחורים עושים כאשר הם נמצאים בינם לבין עצמם במצב של שעמום".

בסיום דבריו כתב הרב לוי: "ואף על פי שכולנו יודעים את ערכם הרב של בני ישיבתנו, ואת מעלתם, אנו מתפללים בכל יום 'אל תביאנו לידי ניסיון'".

המשגיח, הגר"מ לוי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר