לכבוד ההילולא

למרות הקורונה: פרצו את חלונות מקווה האר"י - וטבלו

תחנוני רבה של צפת על סכנת הקורונה לא עזרו, נציג הרשויות שניסה למנוע - ספג צעקות "מויסר", ועשרות בני אדם נכנסו בהילולת האר"י מבעד לחלונות המקווה, כדי לטבול • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: אלישמע סנדמן)

חלונות מקווה האר"י, שהיה סגור בשל סכנת ההידבקות בקורונה, נפרצו אמש (מוצ"ש) על ידי כמה מהעולם לציונו ביום ההילולא, ועשרות בני אדם נכנס למקום וטבלו.

תחילה, כך נודע ל'כיכר השבת', נציג בית העלמין וההקדש המקומי ניסה למנוע את הפריצה וגער במתקהלים במקום, אך ספג צעקות "מויסר" ונאלץ להסתלק.

בשלב מסוים, לאחר שרבה של צפת הרב שמואל אליהו סיים להתפלל על קבר האריז"ל, שוחחו עמו שוטרים, הוא שמע על המתרחש וניגש לכיוון המקווה כדי לעצור בעד הפורצים הטובלים.

עוזריו של הרב ניסו להשתיק את דיבוריהם הקולניים של המתקהלים, אך הוא בקושי הצליח לומר משפט אחד - "תקשיבו בבקשה, סגרו את המקווה כדי לעצור את הסכנה" - ונענה בצעקות: "איזו סכנה? אחוזי התחלואה במקווה היו הכי פחות".

(צילום: אלישמע סנדמן)

אחרי כמה דקות, כשראה שלא יכול לעשות כלום, עזב הרב הראשי של צפת את אזור המקווה, ולפחות חמישים בני אדם המשיכו להיכנס למקום וטבלו בהתרגשות.

עד ראייה לנעשה, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת': "כשהלכתי ביציאה מלמעלה, שעוברת דרך המקווה, אני שומע צעקות ורואה דברים עפים באזור. אני מתקר, ומגלב שפרצו שם חלון או כמה, התחילו לצעוק ולהיכנס למקום כדי לטבול".

"הם היו ממש באטרף", הוא מוסיף: "גם כשרבי שמואל אליהו ניסה להסביר להם בצורה יפה כמה זה מסוכן, בקושי הצליח להשחיל משפט - עד שהתייאש".

יצוין, כי גם בקבר עצמו, שסביבו התפללו מאות בני אדם, לא כולם הקפידו על מסכות, ואף היתה צפיפות גדולה - בעוד המשטרה לא מפריעה לקיום התפילה בצורה שכזאת.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר