ברקע המתיחות

השרים הונחו: "אל תתייחסו לאירועים בצפון"

שרי הממשלה החברים בקבינט הביטחוני קיבלו הנחיה מגובה, האוסרת עליהם לדבר עם כלי התקשורת על המתיחות ההולכת וגוברת בצפון, מאז הרגה ישראל פעיל חיזבאללה בסוריה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תמונה שפרסם מחבל חיזבאללה, שכתב: "מוכנים בעמדה" (צילום: מתוך טוויטר)

ישראל נזהרת: בעקבות ראיונות שקיימו שרים בממשלה החברים בקבינט הביטחוני, בהם הובעה התייחסות למתיחות הגוברת בצפון, התקבלה לאחרונה הנחיה מגבוה הקובעת כי עליהם להפסיק זאת.

כזכור, באחת מהתקיפות שיוחסו לישראל בסוריה לפני כשבוע, נהרג פעיל של חיזבאללה. בעקבות כך, הוצתה מחדש המתיחות הביטחונית בין ישראל לארגון הטרור הידוע כמי שנוקם את מות אנשיו.

לאחר מכן הוכרזה בצה"ל כוננות עליונה בגבול הצפון, מול לבנון ומול סוריה, והרמטכ"ל אביב כוכבי אף הגיע לעוצבת הגליל וקיים הערכת מצב עם בכירי הפיקוד הצפוני.

הכוננות מול גבול לבנון (צילום: דובר צה"ל)

בערב השבת האחרונה נחתו בגולן רסיסי פגזים שנורו לעבר כלי טיס, ככל הנראה בלתי מאויש, שעל פי הדיווחים חדר מישראל לשטחה האווירי של סוריה.

צה"ל הגיב לירי זה, ובליל שבת ביצע תקיפה נגד מספר עמדות סוריות צבאיות, ובמקביל הועבר לחיזבאללה מסר דרך האו"ם, כי ישראל לא התכוונה לחסל את פעיל הטרור, תוך אזהרה מפני פעולת נקמה.

כעת, כאמור, הונחו השרים החברים בקבינט הביטחוני-משיני שלא להתייחס לנושא המתיחות בצפון, ככל הנראה כדי לא להגביר את הלהבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר