במקום התרגשות - לחץ וחרדה

מצוקת ההורים: "ריקודים בהפגנות - מותר; בחתונה? אסור"

את הימים שלקראת חידוש עונת החתונות, מיד לאחר ט' באב, מעבירים חתנים וכלות בלחץ, בהמתנה לקבלת החלטה האם וכיצד יוכלו לחגוג את היום הגדול בחייהם • "פנינו לח"כים - שהתעלמו" (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
ריקודים בחתונה, לפני הקורונה. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הורים שאמורים לחתן את צאצאיהם מיד לאחר תשעה באב, לחוצים. "כבר שבוע שאני לא מצליח לישון רגוע בלילות", אומר היום (שני) אחד מהם בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לפי ההנחיות הנוכחיות של הרשויות, ניתן להתקהל בשטח ציבורי רק עד עשרים אנשים. עם זאת, טרם ידוע מה יהיו ההגבלות אחרי תשעת הימים.

עובדה זו, מציקה מאוד לחתנים, כלות והוריהם. במקום להיות בימים השמחים והמרגשים ביותר בחייהם, להתכונן כראוי לקראת בניית בית נאמן בישראל - הם שקועים במחשבות וטרדות האם בכלל יתאפשר להם להתחתן כראוי.

אב המחתן את בנו בשבוע הבא, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "דבר ראשון, שיהיה ברור: אני לא רוצה חס וחלילה לגרום למצב שאצלי באירוע יהיו חולים, ולא מוכן לקחת את הסיכון שבגלל השתתפות בשמחתי, אנשים ייבדקו".

"אין לי ספק שאקפיד ככל הניתן על ההנחיות המחמירות ביותר - אבל קודם כל שיפרסמו הנחיות. לא ייתכן שהם לא יודעים לקבל החלטות, ודוחים הכל לרגע האחרון".

מרגש: האב רקד עם בנו בחתונתו - מתוך 'קפסולה' (צילום: ללא קרדיט)

מדובר בהתנהלות בעייתית כללית, כפי שיודעים כל ההורים שהיו בספק עד הרגע האחרון האם יבטלו את הלימודים במערכת החינוך במהלך השבוע שעבר - עד שהוחלט על המשך קיומם.

האבא מוסיף, "אין לי בעיה לשמוע שלפי ההנחיות, בשל התחלואה הגוברת, אני לא יכול לקיים כעת את שמחת החתונה. אבל שיחליטו, הם לא יכולים להשאיר מאות אנשים בחרדה ולחץ בזמן כזה".

הלכתית, קיימת בעיה לדחות מועד חתונה, אך אם מדובר במצב של פיקוח נפש - מתירים הרבנים. לכן, הורים חרדיים ודתיים נתקלים במצוקה קשה יותר, שכן אסור להם לוותר מראש ולהודיע על דחיית האירוע.

הורים אחרים המחתנים את ילדיהם בשבוע הקרוב, זועמים יותר: "אם אין בעיית הידבקות בשטח פתוח, ולכן מתירים הפגנות בלי שמירה מינימלית על כללי הריחוק החברתי, אין סיבה לא להתיר חתונות".

"הנימוק כביכול חתונה בעייתית יותר מהפגנה בשל הריקודים, מגוחכת לאור התיעודים המגיעים מהפגנות השמאל נגד ראש הממשלה נתניהו, הכוללים האכלה וריקודים - בדיוק כמו בחתונות".

הזעם שלהם מופנה גם כלפי חברי הכנסת והשרים החרדים. "פנינו לכמה מהם בבקשה להתגייס ולהילחם למענינו כפי שנלחמו ח"כים אחרים בעד נושאים החשובים להם, כמו פתיחת חדרי הכושר, הבריכות וחופי הים - אך לשווא".

פניית 'כיכר השבת' למל"ל ולמשרד הבריאות, על מנת להבין מה ההבדל בין הפגנה לחתונה, ומדוע לא מקבלים החלטה, לא זכתה למענה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר