שעות אחרי האירוע החמור

חדירה כושלת? חיזבאללה בתגובה רשמית: זה שקר ישראלי

האם תקרית חדירת המחבלים לישראל כלל לא התרחשה? כך לפחות סבורים רבים בעולם הערבי, כולל בארגון חיזבאללה. מנגד, בכפרי הדרום נערכות "תהלוכות ניצחון", ואם המחבל חילקה ממתקים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
"תהלוכת ניצחון" בדרום לבנון (צילומים: מתוך טוויטר)

שעות ספורות אחרי הדיווחים על התקרית הביטחונית החמורה בגבול לבנון, בה נהדפו מחבלים שחדרו לישראל בכוונה לבצע פיגוע, ובעולם הערבי רווחת התיאוריה שתקרית שכזו כלל לא אירעה.

בתגובה רשמית של חיזבאללה נכתב: "כל הדיווחים בישראל על סיכול פעולת חדירה שקריים לחלוטין. זה ניסיון לייצר הישגים שקריים. לא הייתה שום התקלות ושום ירי מהצד שלנו, רק צד אחד פתח באש - האויב המפוחד, החושש והלחוץ".

"התגובה שלנו על הריגת פעיל חיזבאללה בתקיפה האווירית בדמשק תגיע בוודאות", הבטיח ארגון הטרור, "ועל הציונים רק לחכות לעונש על הפשעים שלהם".

גם ויאם והאב, שר בממשלת לבננון הנחשב למקורב לחיזבאללה, אמר שלא היתה פעולה של ארגון הטרור. לדבריו, "מדובר בסך הכל בכוננות יתר של הישראלים, שיצאה משליטה".

כך גם נרמז, לפי הפרשני לענייני ערבים שמרית מאיר, בערוץ הטלוויזיה 'אל-מיאדין'. "זהו סיפור שהתחיל והסתיים בצד הישראלי", היתה רוח הדברים בשידורים של הערוץ הלבנוני.

"האם בכלל היתה פעולה, או שמא הישראלים, בגלל כוננות השיא שלהם, הלחיצו את עצמם?", תהה בקול אחד מהפרשנים המובילים ברשת התקשורת הפופולרית.

אם המחבל מחלקת ממתקים
אם המחבל מחלקת ממתקים
הגדלה

לעומת זאת, בכפרים בדרום לבנון התקיימו "תהלוכות ניצחון", בהן צפרו ברכביהם נהגים מאוהדי ארגון חיזבאללה.

כך גם אמו של עלי כאמל מוחסין - פעיל הטרור, שהריגתו בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה בשבוע שעבר הציתה את המתיחות הנוכחית - נצפתה מחלקת ממתקים כאות שמחה על הפעולה של חיזבאללה, ומודה על כך למנהיג חסן נסראללה.

תיאוריות הקונספירציה לא פורחות בחלל ריק: כזכור, בתקרית הביטחונית הקודמת, לפני כשנתיים, "הודלף" תיעוד פינוי של ישראלים פצועים, אך לאחר מכן התברר כי זו היתה סצנה שבוימה במטרה לאפשר לחיזבאללה להציג הישג ולהשקיט כך את הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר