שינוי מהותי ב'מענקי הקורונה'

הישג לחרדים: הורים למשפחה גדולה יזכו למענקים נוספים

יו"ר הקואליציה הודיע על נסיגה מהתוכנית המקורית בה הורים זכו ל"מענק קורונה" רק על ילד ראשון, שני ושלישי. ההחלטה כעת היא, על מענק מסוים - מופחת - גם על שאר הילדים • כל הפרטים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
משפחה חרדית. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: Nati Shohat /Flash9)

משרד האוצר הגיע לסיכום עם ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני, על שינוי מהותי בתוכנית "מענקי הקורונה" של הממשלה, כך שמשפחות ברוכת ילדים לא יופלו לרעה.

על פי הודעת יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, בדיון בוועדה, אותה הוא מסר לפני זמן קצר בשם הממשלה, תותאם תוכנית המענקים גם למשפחות גדולות, והורים יזכו למענק כספי מסוים על כל ילדיהם.

כזכור, עד כה התעקשה הממשלה על מענק בן 500 שקל עבור הילד הראשון, השני והשלישי - אך לא מעבר לכך. הדבר גרם למשבר מול גפני, שראה בכך פגיעה מכוונת בציבור החרדי בעל המשפחות הגדולות ואיים לא לאשר את התכנית בוועדה.

ההודעה על כך בוועדת הכספים, היום (צילום: ערוץ כנסת. תמונה, ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

כעת, כאמור, הושג שינוי מהותי, עליו סיפר זוהר: "יש כאן החלטה, שרציתי להביא אותה גם בשם ראש הממשלה, בשיתוף כל חברות הקואליציה: משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים".

"אני חושב שזה טוב שאנחנו מטיבים עם האזרחים, היוזמה הזו, בין שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה", הוסיף יו"ר הקואליציה.

וכך זה יקרה:

• שלושת הילדים הראשונים מזכים, בסך הכל, ב-1500 שקל
• ילד רביעי - 500 שקל
• ילד חמישי - 250 שקל
• כל ילד נוסף - עד העשירי - יזכה ב-100 שקל.

מעבר לכך, ישנו את מענק 750 השקלים שיקבל כל אחד משני ההורים, ככל אזרח אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר