"למה לא מקבלים החלטה?"

זעקת החתנים והכלות: לא יודעים מה לעשות; על סף ייאוש

בעקבות הכתבה ב'כיכר השבת' על בקשת ההורים המחתנים את צאצאיהם ואינם יודעים האם וכיצד יחגגו את היום הגדול, פנו חתנים וכלות למערכת וסיפרו על הקושי: "העיקר שיקבלו החלטה" (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תמונת ארכיון של כלה חרדית (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

"אני מתחתן בעז"ה בשבוע הקרוב. כבר כמה ימים שאני מסתובב חסר מנוחה ולא יודע מה לעשות. כיצד ייראה היום הגדול בחיי?".

הכתבה אתמול ב'כיכר השבת' על מצוקת המתחתנים בשבוע הקרוב, הביא לגל פניות של חתנים וכלות. בפי כולם בקשה דומה: קבלו החלטה. אל תשאירו אותנו בחוסר וודאות..

אברהם, אחד החתנים אומר לנו כי "תחילה הזמנו אולם אירועים. היינו בטוחים שנצליח לערוך את החתונה בשמחה, למרות מיעוט המשתתפים. כאשר אסרו אירועים באולמות סגורים, הבנו את ההיגיון - וכמובן שביטלנו את האירוע".

"כפי ההנחיות, העברנו את החתונה לשטח פתוח - אך גם שם הגבילו אותנו לעשרים משתתפים. וכעת, אין לנו בכלל מושג מה יהיו ההנחיות בשבוע הבא".

"אנחנו לא יודעים אם יש לנו בשביל מה לשלוח את ההזמנות שכבר הדפסנו, כמה מהמשפחה הגרעינית נאלץ לאכזב ולא להזמין, וכיצד ייראה האירוע".

חתן נוסף טוען כי אין צדק בהגבלות הנוכחיות. "לפי משרד הבריאות, מותר לי לפגוש בבית של סבא וסבתא מספר גדול יותר של אנשים, מהמספר שמותר לי להזמין לחתונה. והאבסורד גדול יותר: מדובר באותם אנשים".

הוא אינו מבין את הטענות כי בחתונות שותים אלכוהול ולכן אין אפשרות לשמור על ההנחיות. "שיאסרו להציב בר משקאות בחתונות, ויגבירו פיקוח. זה לא תירוץ לעצור אנשים להקים בית בישראל".

אב לכלה המתחתנת בשבוע הבא אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מדובר בגזירה לא רצינית. "כמו שהבינו שאי אפשר לעצור את שגרת החיים בלי הקורונה, ולכן פותחים את המשק לפי הגבלות שונות, כך הח"כים החרדים צריכים להילחם על המינימום: לאפשר להקים בית נאמן בישראל".

"יושבים ח"כים חילונים ונאבקים למען שגרת חייהם, כמו פתיחת מסעדות, חופי ים, בריכות ומסעדות. בזמן הזה, הח"כים החרדים יושבים בשקט ולא נלחמים למען צרכי מצביעיהם".

המצב האבסורדי, גורם לבעיות נוספות, כמו לדוגמה בעלי אולמות שלא מחזירים את כספי המקדמות למזמינים שביטלו לפי הנחיות משרד הבריאות. "הכסף חשוב לי כדי לקיים את האירוע החליפי, אך למי יש זמן למלחמה בימים העסוקים לפני החתונה?", תוהה חתן נוסף בשיחה איתנו.

בהודעה שנשלחה ל'כיכר השבת' בפייסבוק כותבת אישה: "אנחנו כבר 8 ימים לפני היום הגדול לפני החתונה, ועדיין דבר לא ברור כלום לא ידוע. ממשלת ישראל וועדת הקורונה ממלאות פיהם מים בכל הנוגע לגנים ואולמות אירועים.

כך שבוע לפני החתונה אני עורכת רשימה:
חתן - ✔
כלה- ✔
שמלת כלה -✔
חליפה לחתן-✔
בגדים לכל המשפחה -✔
רב וכתובה-✔
טבעות נישואין- ✔
מאפרות, מסרקות -✔
צלם -✔
צלם מגנטים -✔
תזמורת- ✔

הזמנות - כן יש לא פחות מ 11 גרסאות. אם יתירו לחגוג עם 50 אורחים אז... אם יתירו לחגוג עם 100 אורחים אז... אם יתירו לחגוג עם 10/20/30/50 אחוזי תפוסה אז... אם ההגבלות יהיו כפי שהן אז אין חתונה באולם המתוכנן ואז האירוע יעבור ל .... והאורחים יתחלפו בכל שעה .

אולם - יש אולם או אולי בכלל גן אירועים או אולי חצר הבית של החתן.❓❓❓ מי יודע להשיב מי בכלל מוכן להקשיב⁉️

אז אנחנו מתכוננים לכל תרחיש וכך במקום להתרגש מהחתונה הקרבה לעסוק בשמחה ובמשמעות האמיתים של נישואין והקמת משפחה, אנו עוסקים בניסוי וטעייה , חיים ממהדורת חדשות אחת לשניה מקווים שמישהו כבר יקבל החלטה.

החלטה שלפחות תפזר את הערפל ואת סימני השאלה".

פניית 'כיכר השבת' למל"ל ולמשרד הבריאות, על מנת להבין מדוע לא מקבלים החלטה, לא זכתה למענה עד לשעת פרסום הידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר