"חורבן נוסף"

הקינה של הרב קנייבסקי: עולם הישיבות איבד את טובי בניו

בדברים נוקבים שנשא הגר"ש קנייבסקי, על מצבו של עולם הישיבות בגלל ה'קורונה', הוא זעק בכאב על הבנים שאבדו: "יש לנו השנה חורבן נוסף של אותם אלו שמי יודע אם יצליחו להחזיר אותם" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

דאגה רבה שוררת בתקופה זו בקרב גדולי ישראל וראשי הישיבות, זאת בעקבות הידרדרותם של בחורים רבים ונשירתם מהמסגרת הישיבתית בשל מגיפת ה'קורונה' שגרמה לסגירת היכלי התורה.

ראש ישיבת 'קרית מלך', הגאון רבי שלמה קנייבסקי, בנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, יצא ביממה האחרונה בדברים נוקבים בהן פתח את הכל על השולחן וטען כי "עולם הישיבות כבר איבד מטובי בניו, זה חורבן נוסף עליו נתאבל השנה".

את דבריו פתח הגר"ש: "עברנו זמן קיץ קשה מאוד, כלל עולם הישיבות ועולם התורה. עולם הישיבות, אין לנו מספרים אפילו, הוא איבד מטובי בניו. המצב שעברנו אותו, המגפה הקשה, כמה בחורים שהלכו לאיבוד בגלל המצב הנוכחי".

בדבריו אמר כי "בהתחלה היה קשה למצוא מסגרת לכולם. לא כולם יכלו להיות בתוכו. מה יעשה הבן ולא יחטא? אלה שרוצים ללמוד בתוך הישיבה יש להם את האווירה מסביב. אבל אלה שקצת יותר למטה, כל זמן שהם בתוך החברה והאווירה הם לומדים איכשהו, אבל לצערנו יש המון המון לא עלינו שבגלל שלא היו במסגרת נשרו".

הגר"ש תהה וזעק: "כמה אפשר להיות בבית ולשמוע שיעורים בטלפונים? הם יוצאים החוצה. מספיק לנו ה'בין הזמנים', זה תקופות קצרות, אז חוזרים חזרה לאלול למסגרת. אבל בין הזמנים של כמה חודשים בלי מסגרת?! המון בחורים יצאו ומי יודע כמה שנים ייקח לנו ללקק את הפצעים של אותם אלו שנאבדו מעולם התורה והישיבות.

"אפילו פה בישיבה אלה שנמצאים פה אז ברוך השם, אבל אלה שלא נמצאים פה, גם אלה שהיו בחורים טובים, בתקופות האלה קשה, פחות מתפקדים. יש כאלה שאיבדו את הקשר איתם".

בדבריו הנוקבים אמר הגר"ש כי "נתאבל השבוע, יש לנו השנה חורבן נוסף של אותם אלו שמי יודע אם יצליחו להחזיר אותם חזרה ובאיזה מצב. כל זה שייך להיסטוריה".

הגר"ש הוסיף ואמר כי "אחת הסיבות שבחורים לא כל כך מתפקדים בתקופה הזאת. יש הפרעות טכניות, אבל מעבר לזה, הנושא של הבלבול שאף אחד לא יודע מה יהיה מחר. הסטייפלער היה אומר על הרופאים שהם מבלבלים את המוח היום אומרים כך מחר אומרים אחרת. הם לא יודעים כלום, הם לא יודעים מה זה. גם כל אלה שהתרפאו נשארו עם סימנים.

"המחלה הזאת נמצאת איתנו, צריכים להוציא מראש את כל האפשרויות שזה הולך מאיתנו. להפסיק לחשוב שנצא מזה ואיזה סגולה נעשה כדי לצאת מזה, צריכים להשלים עם זה שהמסכות והמחלה תהיה חלק מאיתנו".

בסיום דבריו אמר כי "צריכים להתפלל שייקח את המגפה מאיתנו. אבל להשלים עם המצב, זה מבלבל אותנו כל מה שבן אדם עסוק בזה. במקום לחפש כל היום על איזה עבירה לכפר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר