טור דעה

אולי זה הזמן למרד חרדי במשרד הבריאות • צפו

גם אתם חשים שההחלטות האחרונות של משרד הבריאות והמל"ל, כחלק מהזהירות מהקורונה, מפלות לרעה את הציבור החרדי? ההצעה של ישי כהן: תגובה מעשית • צפו בטור הדעה

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונה ראשית: פלאש 90 (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

זה הזמן לעצור - ולחשוב: האם הוראות משרד הבריאות הגיוניות? לא, אני לא מדבר על חבישת מסכה, מרחק והיגיינה. להנחיות אלו בוודאי שחייבים להישמע. 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. אני מדבר על הוראות משרד הבריאות בכל מה שקשור אלינו, הציבור החרדי.

הממשלה החליטה לפני כשבועיים על מיני סגר בסופי שבוע. בסופ"ש האחרון נחשפנו לעשרות בעלי עסקים שצפצפו על ההנחיות. אם שאלתם, הם קיבלו חיבוק מהתקשורת. הרשויות ידעו להכיל את האירוע. בין היתר בשל אמירה מקוממת של מנכ"ל משרד הבריאות כי הוא לא שולל שהמיני-סגר הוטל לבקשת החרדים בכדי למנוע חילולי שבת. "מניח שיש להם מניעים ואג'נדה", הוא אמר.

אדוני המנכ"ל, חזי לוי, תתבייש. ברגע אחד הצטרפת למקהלת המסיתים. כן, אתה, פקיד ממשלתי המבקש להחזיר את אמון הציבור החרדי במשרד הבריאות. הרי אתה יודע שמי שהציע את הסגרים בסופי שבוע היה בכלל השר יזהר שי, אבל כדי לקבל עוד מחמאה, במסגרת עימות הקרדיטים שלך עם רוני גמזו - תעשה הכל. שוב, היהודים אשמים. סליחה, החרדים.

ונחזור לתחושה שמתנכלים לנו.

הממשלה החליטה לאשר פתיחת מסעדות. 20 סועדים בפנים, 30 בחוץ. חדרי האוכל במלונות - עד 35% מהתפוסה. אבל בבתי הכנסת? אסור. לא יותר מעשרה, גם אם מדובר בבית כנסת שיכול להכיל מאה.

אה, ואסור לחלק את בית הכנסת ל'קפסולות'. כי הרי הסועדים במסעדות חשובים יותר מהמתפללים לבורא עולם. אם שכחתם, נזכיר לכם; אנחנו, החרדים ושומרי המסורת, מפיצים את המחלה.

אז כן, אחי החרדים. בואו להפגין בבתי הכנסת, בואו ל'קידוש' בבית הכנסת. רק כך יותר לנו, במדינת היהודים, להתפלל יותר ממניין של עשרה.

יש גבול לרדיפת הדת. ולא, אל תמכרו לי שבתי הכנסת הפכו ל'מדגרת קורונה', כי בגל השני הוכח שמדובר בנתון לא נכון.

רוצים עוד דוגמה? תסתכלו על הר הבית. בצום תשעה באב המתינו מאות אבלים על חורבן הבית להיכנס ולקרוא קינות בשריד בית מקדשנו, אך הם נבלמו במחסומים ובשעות המתנה.

לשם השוואה, בתפילת המוסלמים בהר הבית, יממה לאחר תשעה באב, ראינו אלפי מתפללים בהר הבית. חלקם הגדול ללא מסכות. שוב; להם מותר, לנו אסור.

ולסיום, נחדד שוב. השמירה על הנחיות משרד הבריאות היא לטובתנו. כך אנו חייבים לעשות. אבל יש רגעים שצריך להבין שההנחיות מנותקות, שמקבלי ההחלטות מנותקים. אז לא נפר את ההוראה, בבית הכנסת נתפלל עד עשרה, בחוץ עד עשרים. אבל נפגין בבית הכנסת ובחצרות נגד הנחיות המשרד. רק כך יותר לנו להתפלל במספרים המותרים בהפגנות ובמסעדות.

וכן, אם בעלי החנויות קיבלו גיבוי מהתקשורת הכללית, למרות שהפרו את ההוראות, גם אנחנו, התקשורת החרדית, חייבים לגבות אתכם, אותנו.

אסיים: כן, אני בעד הנחיות והגבלות, גם אם הן קשות, דוגמת סגרים באזורים של תחלואה גבוהה. אבל אני נגד הנחיות מנותקות, בטח שהן רק נגדנו, החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר