נציג הרוסים חושף:

מקומם: "נבנה רבי-קומות, כך שחרדים לא יבואו בהמוניהם"

ממלא מקום ראש עיריית אשדוד, נציג ציבור עולי רוסיה, חושף תכנית מקוממת, אותה הוא מקדם בעיר - במטרה למנוע מחרדים "לבוא בהמוניהם": בניית רבי-קומות, המתאימים רק לחילונים • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדברים המקוממים (צילום: רוני צאיג)

שטח מריבה באשדוד מעורר סערה, ומוציא מהנציג הרוסי בעירייה דברי שטנה והסתה נגד המגזר החרדי. סגן ומ"מ ראש העיר, סניה כצנלסון, הודיע כי יפעל לבניית בניינים רבי קומות, במטרה למנוע את הגעת החרדים לעיר.

הרקע: הקצאה שהובטחה לחסידות ויז'ניץ-מרכז, ברובע ח' בעיר אשדוד, שמציתה מחדש את מלחמת הדת בעיר, בין החרדים לחילונים, כאשר הראשונים טוענים כי ראש העיר יחיאל לסרי הבטיח לחסידים את ההקצאה שברחוב הנרקיס ברובע ח' - אזור שרובו חילוני.

במהלך הפגנה שהתקיימה השבוע בשטח המריבה, דיבר סגן ראש העיר ונציג הרוסים סניה כצנלסון, ופצח בדברי הסתה חמורים נגד המגזר החרדי. "לצערנו נבחרו עשרה חרדי, שש מש''ס וארבע מאגודה", הוא פתח את דבריו.

"הם הולכים יחד כרשימה אחת, והם מצביעים הכל כאחד. לא אחד בעד-אחד נגד, אלא כולם יחד. ויש עוד ארבע, שגם הם נאלצים להצביע איתם, כי הם דתיים... והם לא יכולים להתנגד לבתי כנסת, ישיבות וכוללים. אז יש לנו שישה מנדטים שמצביעים נגד כל זה, אבל מה זה נותן? איך זה מועיל לעיר".

חסידי ויז'ניץ-מרכז, מאחורי רבם (צילום: יהושע פרוכטר)

כשאחד הנוכחים שאל: "אם אתם לא יכולים להשפיע, מה יש לכם לחפש בקואליציה?", חשף כצנלסון: "אנחנו עושים את כל הפרויקטים שלנו כדי שכאן לא יבנו בנין בן תשעה קומות, כי אם כן יבנו, הוא יתאכלס בחרדים, הם יבואו בהמוניהם. לכן אנחנו בונים עשרים קומות".

"אין לנו ברירה אחרת. אנחנו רוצים שיותר חילונים יבואו לעיר הזאת, כדי שנוכל להתאחד ולהתארגן ולהיות הרוב פה, אחרת - אנחנו לא יכולים. אפשר לדבר כל הזמן ולהתלונן למה זה קורה, אבל זה לא יעזור בכלום ולא ישתנה כלום".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר