המשטרה תחקור

תקיפת אבישי בן חיים: סרטון ערוך או רשעות?

מספר אנשי שמאל, בהם עיתונאים, העלו קונספירציה כי התיעוד בו נראה העיתונאי המוערך מותקף בהפגנה - ערוך • עימות סוער בטוויטר, והתגובה של אבישי בן חיים • צפו (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילום: מסך, חדשות 13)

התיעוד המזעזע של תקיפת עיתונאי חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים על ידי מפגיני שמאל מול בית ראש הממשלה: ביממה האחרונה טוענים אנשי שמאל ברשת כי מדובר בסרטון ערוך.

המחזאי שמואל הספרי כותב: "טוב, צפיתי והקשבתי מספר פעמים לסרטון שבו מצולמת מדרכה ובסאונד כמה חבר'ה צורחים לאבישי איומים תיאטרליים כמו "בן מוות" ואני משוכנע לגמרי שמדובר בקשקוש מזוייף בחובבנות".

בנו, אריה הספרי כתב: "המצלמה לא רועדת, זה שוט הליכה רגיל. הצלם שם לא בורח. הסאונד נשמע מולבש ואפקט סטייבלייזר על התמונה. ומי הצלם? אב"ח עצמו? מדוע לא דיווח שהותקף? איפה זה? אנשים כבר מזדעקים "מזעזע!". לטעמי הדבר כי מזעזע פה זה הבימוי החובבני".

מי שהצטרף לתהיות, הוא אורן נהרי, אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של אתר וואלה: "אין לתקוף עיתונאים, בשום נסיבות. אין לתקוף מפגינים, בשום נסיבות. ואחרי שאמרנו זאת יש כמה שאלות המצריכות מענה לגבי הסרטון הזה".

בתגובה, תקף אותו בחריפות הפרשן עמית סגל, מחדשות 12. "אין לתקוף עיתונאים אבל בואו נציף "שאלות" מקושקשות כי בתכלס אנחנו מגנים רק כי אין ברירה וזה כבר רץ ברשת. אז בואו נטנף ונטען במשתמע שאבישי מפברק את תקיפתו שהרי אנחנו, כולל הערוץ שלו שהתעלם מהאירוע עד שכבר לא הייתה ברירה - בסך הכל עובדים בעידוד ההפגנות לצד משרתנו הצדדית כעתונאים".

קטע מתוך הסרטון שצילם בהפגנה אבישי בן חיים

מנגד, עיתונאים אחרים כמו שרון גל ויוסי אלי צייצו בחשבונות הטוויטר שלהם צילומי מסך המוכיחים כי אבישי בן חיים שלח להם את הסרטון כבר ביום של האירוע.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב אבישי בן חיים: "לקראת סיום ההפגנה סמוך למעון ראש הממשלה ב14.7 בשעה 2409 עברתי במקום ההפגנה, כיכר פריז, למרגלות מלון המלכים. התחילו צעקות ואיומים נגדי, בלשון דומה לזו שספגתי גם שעתיים קודם לכן סמוך לבית הכנסת הגדול (אני מניח שזו אותה קבוצה – מוטיב ה'גבלס' חזר על עצמו".

"לא הספקתי לצלם את האירוע מראשיתו כמובן, כי הפעלתי את מצלמת האייפון רק אחרי שהתחיל האירוע, אבל הספקתי לצלם 29 שניות, בהן האיום 'נגרור את הגופה שלך עם טנדרים' והקללות כמו 'גבלס' ובן מוות אתה. בגלל האווירה המאיימת מאד לא הסתובבתי לאחור אלא המשכתי ללכת ולהתרחק מהקבוצה ורק החזקתי את האייפון מאחורי הגב ונתתי למצלמה לתפוס מה שתתפוס".

"למחרת במערכת ראיינו אותי על קללות אחרות שספגתי ועל ההתקפה האלימה שעברנו כולל הכאתו במקל של הצלם שלנו קובי כהן. בראיונות הדגשתי שאסור שאני אהיה הסיפור ושאי אפשר לגזול מאלפי ישראלים טובים שבאו להביע מחאתם הדמוקרטית, את זכות ההפגנה, על ידי התעסקות בשוליים ובהתקפות נגדי. בהתאם לכך, לא ניסיתי לדחוף את הסרטון המבהיל הנ''ל לשידור, אם כי שלחתי אותו בעיקר לכתב שלנו יוסי אלי שערך את הכתבה על ההפגנה באותו יום וכן למגיש שלנו שרון גל שצייצו היום, כדי להגן על האמת, את צילומי המסך של שליחת הסרטון אליהם ב15.7. לשניהם כתבתי 'נשמה, תראה אם אתה רוצה את זה. פה צועקים לי גבלס ובן מוות'".

"איך שהוא זה התמסמס והסיפור לא עלה, בעיקר באשמתי כי אני לא לחצתי כי לא רציתי להפוך למרכז הסיפור. אז מה קרה פתאום? בימים האחרונים אני מרגיש שמסע ההסתה נגדי כבר נהיה מסוכן באמת. ההתקפות הלכו והחריפו ולכן הרגשתי שאין לי ברירה אלא להוציא את הסרטון כדי שאנשים יבינו את המשמעות של ההסתה נגד עיתונאי. אני בעד ביקורת חריפה, בוודאי כלפי עיתונאים, אבל פה יש מסע הסתה שקרית שמוביל לתגובות מסוכנות ממש".

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שצולם בהפגנה ב- 15.7.2020 בשעה 00.09 ע"י אבישי בן חיים ואורכו המלא 00.29. הסרטון הגיע למערכת רק אתמול ומשהגיע הוא נבדק על ידנו ומצאנו שהוא אותנטי לגמרי. יודגש כי הסרטון לא הובא לידיעת גורמי העריכה במערכת לפני כן ולמעשה נודע לנו על קיומו בדיעבד, בשל ציוץ שלו בטויטר ע"י כתב אחר. כל טענה בנושא מהימנות הסרטון היא מגמתית ואינה נכונה בעליל. בנוסף, חברת החדשות תעביר את הסרטון למשטרת ישראל, במסגרת החקירה על אירועי ההפגנה באותו הערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר