פטריית אש בשמיים

מאות נפגעים: צפו בפיצוץ העז בנמל ביירות

בנמל ביירות, במיקום עליו הצביעה ישראל לפני שנה כי הוא משמש את חיזבאללה להברחת תחמושת מאיראן, אירע היום פיצוץ עז • גורם מדיני: לישראל אין כל קשר לתקרית (בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

פיצוץ עז הרעיד את אזור הנמל בביירות שבלבנון - כך מדווחים אחר הצהריים (רביעי) כלי התקשורת המקומיים, וכך עולה משורת סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות.

בסרטונים, בהם נשמעים צעירים מבוהלים הצועקים באימה, ניתן להבין כי מדובר היה בפיצוץ מרכזי, ואחריו סדרת פיצוצי משנה.

האם מדובר בפיצוץ מחסן נשק? למרות שטרם נודע מה הסיבה הרשמית לתקרית, לפי דיווח של רשת אל ג'זירה, מדובר בשריפה שפרצה בתוך מחסן זיקוקים. ברשת אלמיאדין של חיזבאללה נטען כי לפיצוץ אין קשר לפעילות טרור.

בנוסף, גורמים המקורבים לחיזבאללה אמרו לכלי התקשורת כי הפרסומים על כך שהפיצוץ הוא תוצאה של תקיפה ישראלית - אינם נכונים.

עם זאת יצוין כי הפיצוץ אירע במיקום עליו הצביעה ישראל לפני כשנה, כי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה עושה בו שימוש לצורך הברחת תחמושת מאיראן.

שריפה גדולה פרצה במקום, ובתיעודים השונים רואים את העשן המיתמר מעל העיר לגובה רב, כמו גם פיח המלכלך את השכונות הסמוכות.

כלי תקשורת שונים מדווחים על עשרות פצועים כתוצאה מהפיצוץ, המפונים לבתי החולים השונים בסביבה, וכי בתי החולים אינם עומדים בעומס.

לפי חלק מהדיווחים, הפיצוץ התרחש בסמוך למקום בו מתגורר ראש הממשלה לשעבר, סעד אל-חרירי, שהתפטר בשל המעורבות האיראנית בארצו.

כעבור זמן מה, יצא ראש הממשלה לשעבר כשהוא בריא ושלם, אך עורר תמיהה כאשר התייחס לפיצוץ כאל "אירוע ביטחוני".

כתב רשת SKY בבירות דיווח: "בניינים רבים קרסו כולל אחד המסגדים. יש כאן המולה, אנשים מכוסים דם ופיח ברחובות, אנשים בוכים, מייללים. מאז הפיצוץ שומעים אמבולנסים וסירנות כל הזמן. היו דיווחים בתקשורת הלבנונית על סיבות כאלה ואחרות, אבל זה עדיין לא ברור. מה שברור זה שהיה פיצוץ ענק שהורגש למרחק של קילומטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר