תלונה למשטרה: לעצור אותו

הרוצח יונה אברושמי הסית: "יודעים מה לעשות למפגינים"

רוצחו של אמיל גרינצוויג, פעיל תנועת שלום עכשיו, שנרצח לפני 37 שנים בהפגנות נגד מנחם בגין, עורר סערה כאשר התבטא כי "יש צעירים, שילכו לבלפור, הם יודעים מה צריך לעשות" (אקטואליה)

יונה אברושמי (צילום: מסך, חדשות 12)

יונה אברושמי, שהואשם ברצח פעיל תנועת השמאל 'שלום עכשיו' אמיל גרינצוויג לפני 37 שנה, עורר סערה כאשר התבטא במהלך ראיון לחדשות 12 נגד המפגינים היום בבלפור.

ההפגנות אז, כוונו נגד ראש הממשלה מנחם בגין, בשל התבוססות ישראל בלבנון. אברושמי, שנעצר שנה לאחר מכן, זרק לעברם רימון - והרג את את אחד המפגינים.

בחקירתו אז הסביר שהמפגינים הם "כמו חיידקים שצריך להשמיד אותם" - וכך הוא חושב גם היום: "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה".

"כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות", הוסיף.

הרוצח המשיך להתבטא נגד המפגינים השמאלנים במילים קשות: "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל".

תנועת השמאל "קריים מיניסטר" המארגנת את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה, הגישה תלונה למשטרה נגדו, בגין הסתה חמורה לרצח.

מהתנועה נמסר כי "הרוצח המתועב אברושמי התיר את דמם של אזרחים שמקיימים מחאה לגיטימית ולא אלימה נגד השלטון. אנו דורשים מהמשטרה לעצור אותו בבהילות ולהעביר מסר ברור של הרתעה ואפס סובלנות לצעירים שאותם עודד".

"אברושמי מעריץ את נתניהו וניכר שאמירותיו החמורות של נתניהו בקעו מגרונו. במדינה מתוקנת, ראש הממשלה היה מגנה מיד את הרוצח, אך בישראל 2020 ההסתה מתחילה בבלפור".

ח"כ משה (בוגי) יעלון צייץ בטוויטר: ריאיון ההסתה המטלטל (אך הלא מפתיע) של הרוצח יונה אברושמי, מחייב את מעצרו המיידי! זו הסתה ברורה לרצח. נתניהו חייב להתנער מן הדברים, משום שאברושמי נשען על דברי ההסתה שלו נגד המפגינים. האלימות האנטי-דמוקרטית מרימה ראש, ויש מי שמלבה אותה. נתניהו, לא תוכל להגיד "ידי לא שפכו את הדם הזה".

ח"כ תמר זנדברג מסרה: "כתבה מבהילה באולפן שישי מתחקה בדיוק מצמרר אחר המסלול ההסתה והאלימות. נתניהו מאשים את המפגינים בהפצת מחלות ועשיית צרכים ומיד אחריו יונה אברושמי (שרצח את אמיל גרינצוויג בפשע שנאה שלא השתנתה עד היום) מכנה אותם "חיידקים" ומסביר שהוא כבר לא, אבל הצעירים "יידעו מה לעשות". תתעוררו".

גם ח"כ יוראי להב הרצנו הגיב ואמר: "דברי ההסתה של הרוצח אברושמי לפיהם המפגינים הם חיידקים ושממשיכי דרכו ידעו מה לעשות איתם הם המשך ישיר של הדברים המגונים של נתניהו. הסתה מובילה לאלימות ולרצח, ועצוב שנתניהו ממשיך לתדלק, לפלג ולהסית. גם הערב אהיה עם המפגינים על הגשרים בכל רחבי ישראל ובבלפור. המפגינים הם אנשיה היפים של ישראל, שנאבקים על פני ארצם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר