"מתמיד גדול; בן תורה אמיתי"

ההרוג בתאונת אופניים בי-ם: הבחור שמואל אהרן גליק ז"ל

אבל כבד בשכונת רמות הירושלמית עם פטירתו הטרגית של הבחור היקר שמואל אהרן גליק ז"ל, לאחר שנהרג בעת שרכב על אופניו • היה מחשובי בחורי 'עטרת שלמה' ומגדולי המתמידים בשכונה (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הבחור שמואל אהרן גליק ז"ל על רקע זירת התאונה (צילום: באדיבות המשפחה, חיים גולדברג - כיכר השבת)

אבל כבד בשכונת רמות בירושלים עם היוודע פרטי הטרגדיה בפטירתו של בחור הישיבה, שמואל אהרן גליק ז"ל, הלילה (ראשון) לאחר שנפגע מרכב בזמן שרכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונה.

הבחור שמואל אהרן גליק ז"ל (באדיבות המשפחה)

המנוח ז"ל, בן 17 בלבד, בנו של יבלחט"א הרב חיים זבולון גליק - מחשובי התושבים בשכונת רמות, היה מחשובי הבחורים בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון ומגדולי המתמידים בבית המדרש 'שערי תבונה' בשכונה.

שמואל אהרן ז"ל הוא נכדם של הרב ישראל גליק והרב נח הרץ, טייס לשעבר בחיל האוויר שהיה כלוא בשבי הסורי בתקופת מלחמת יום הכיפורים וחזר בתשובה תקופה קצרה לאחר מכן.

זירת התאונה, הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחד מתושבי השכונה מספר על שמואל אהרן ז"ל שהיה מוכשר ומתמיד גדול, ועל כך שהיה מקפיד להיות בדרך כלל תמיד מראשוני הלומדים בישיבת בין הזמנים בבית המדרש בשכונה.

עוד הוא מספר בכאב כי לאחר התאונה הקשה מצאו בכיסו דף מיוחד שבו רשם לעצמו קבלות וחיזוקים טובים אותם הוא רשם לעצמו.

שכן נוסף וחברו הקרוב של הבחור ז"ל, שאף לומד איתו באותה ישיבה, מספר אף הוא בשיחה עם 'כיכר השבת' כי שמואל אהרן ז"ל היה אדם נעים הליכות שתמיד היה כיף לשהות בקרבתו, בחור שעוזר לשני בסבר פנים יפות, בן תורה אמיתי.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף הוא מספר בכאב כי בזמן התאונה הוא שהה לצד אחיו של הנפטר, ולאחר שהגיעו לזירה, זיהה האח את האופניים של שמואל אהרן ז"ל, מה שגרם לו לחייג מיד להוריו ולומר פרקי תהילים בשטח, עד שהגיעה הבשורה המרה.

שמואל אהרן ז"ל רכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים, ובסביבות השעה 00:15 הוא נפגע אנושות מרכב פרטי. הבחור, סבל מפגיעה רב מערכתית והיה ללא דופק וללא נשימה. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים 'שערי צדק' - תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו.

בזירת התאונה פתחו הנוכחים באמירת פרקי תהילים להצלתו של הבחור אך כעבור זמן קצר התקבלה הבשורה המרה על פטירתו בבית החולים.

אחד התושבים באזור מספר ל'כיכר השבת' כי התאונה התרחשה בסיבוב חד בכביש, במקום בו נוהגים במהירות גבוהה, ואך בנס עד היום לא היו שם נפגעים בנפש.
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פאראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אופניים ובסמוך שכב נער כבן 16 מחוסר הכרה, הוא סבל מחבלה רב מערכתית והיה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שהגענו לחדר הטראומה בבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

אביגיל ביר חובשת של איחוד הצלה שהיתה בסמיכות למקום מסרה: "כשהגעתי למקום נתקלתי בנער רוכב האופניים שסובל מפגיעה קשה וללא הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה בסיוע פרמדיק של איחוד הצלה ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

מהמשטרה נמסר כי "ברחוב סולם יעקב בירושלים ארעה תאונת דרכים, בין רוכב אופניים לרכב פרטי, שבעקבותיה פונה הרוכב לבית החולים במצב אנוש. נהג הרכב מעוכב במקום. למקום הגיעו שוטרים ובוחן ונפתחה חקירה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצויין כי מפקד זק"א י-ם בנצי אוירינג פעל במהלך הלילה על מנת למנוע את נתיחת גופתו של הבחור באבו כביר, ולאפשר לקיים את ההלוויה במהירות האפשרית לאחר צילום CT, בחסדי שמים הוויתור הושג והגופה לא תנותח.

הבחור שמואל אהרן ז"ל הותיר אחריו בפטירתו הורים, סבים וסבתות, ותשעה אחים ואחיות וחברים רבים אבלים וכואבים.

הלוויתו של הבחור שמואל אהרן גליק ז"ל תתקיים הבוקר בשעה 10:00 בהר המנוחות בבית ההספד של ח"ק קהילת ירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר