הטרגדיה בירושלים

הגרש"ב ספד: 'שום דבר לא הזיז אותך מה'זמן''. תיעוד דומע

המונים ליוו למנוחות, בצער ובכאב, את הבחור החשוב שמואל אהרן גליק ז"ל, בן ה-17, שנהרג הלילה בתאונת אופניים קטלנית • הגרש"ב סורוצקין ספד לו: "תחושה של 'קרבת אלוקים' על פניו" (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

המונים ליוו הבוקר (ראשון) למנוחות, בצער ובכאב, את הבחור החשוב שמואל אהרן גליק ז"ל, בן ה-17, שנהרג הלילה בתאונת אופניים קטלנית בשכונת רמות בירושלים.

ההלוויה התקיימה בבית ההספדים בהר המנוחות, בהשתתפות בני המשפחה, שכנים ומכרים, וחלק מחבריו לספסל הלימודים של שמואל אהרן ז"ל, בישיבת "עטרת שלמה" בראשון לציון.

ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שהשתתף אף הוא בהלוויה, הספיד בבכי רב ואמר כי הוא זוכר את שמואל אהרן ז"ל עוד מימיו בשיבה קטנה, אז ישב מתי שרק יכל בבית המדרש, וכי "התחושה של 'קרבת אלוקים' היתה ניכרת מאד על פניו", אמר.

(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')
(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

"לא היה שום דבר שהזיז אותך מהמשך קיום הזמן כרגיל", ספד הגרש"ב, "בין בהתמדה, בין בחסד ובין בהתנהגות מאירת פנים לכלל החברים, ולמרות כל הקשיים שכולנו עוברים בחודשים האחרונים".

לאחר מסע ההספדים נטמן הבחור בהר המנוחות.

(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

כפי שפורסם מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי הבחור ז"ל, רכב על אופניים רגילים ללא שחבש קסדה לראשו, ללא פנסים על האופניים ובעצם ללא שום אמצעי זהירות או מיגון. בנוסף, הוא רכב נגד כיוון התנועה, ברחוב שבו ישנו סיבוב חד מאוד, המסתיר את שדה הראייה מהעוברים ושבים.

במשטרה, מעריכים הבוקר, כי לנהג הרכב - חרדי גם הוא, לא היתה שום אופציה לראות את רוכב האופניים, בגלל הסיבוב החד במקום בו אירעה התאונה.

"היה אפשר למנוע את התוצאות הקשות של התאונה הזו", אומרים גורמים במשטרה ל'כיכר השבת'. לדבריהם, קסדה ומיגון ראוי ומתאים - היו יכולים לשנות את רמת האסון בתאונה הזו".

"אנחנו בימי בין הזמנים, רואים הרבה אסונות, צריך לזכור ביתר שאת את 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'", מוסיפים הגורמים במשטרה, "חייבים לשמור על זהירות יתר במקומות בהם ישנה סכנה, לא להקל ראש".

זירת התאונה הקטלנית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נהג הרכב עוכב בזירת התאונה ונלקח לתחנת המשטרה לחקירה ראשונית בסיומה שוחרר לביתו. היום, הוא צפוי להיחקר בשנית. ל'כיכר השבת' נודע כי בשלב זה של החקירה אין חשד כנגד הנהג מלבד העובדה שהיה מעורב בתאונה בה נהרג צעיר.

שמואל אהרן ז"ל, בן 17 בלבד, רכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים, ולאחר חצות הלילה הוא נפגע אנושות מרכב פרטי. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית והיה ללא דופק וללא נשימה. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים 'שערי צדק' - תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו.

המנוח ז"ל הוא בנו של יבלחט"א הרב חיים זבולון גליק - מחשובי התושבים בשכונת רמות, שנחשב לאחד מבני העלייה בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון ומגדולי המתמידים בבית המדרש 'שערי תבונה' בשכונה.

(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')
(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

שמואל אהרן ז"ל הוא נכדם של הרב ישראל גליק והרב נח הרץ, טייס לשעבר בחיל האוויר שהיה כלוא בשבי הסורי בתקופת מלחמת יום הכיפורים וחזר בתשובה תקופה קצרה לאחר מכן.

אחד מתושבי השכונה סיפר ל'כיכר השבת' כי "שמואל אהרן היה מוכשר ומתמיד גדול, הוא היה מקפיד להיות בדרך כלל תמיד מראשוני הלומדים בישיבת בין הזמנים בבית המדרש בשכונה". עוד הוא מספר בכאב כי לאחר התאונה הקשה מצאו בכיסו דף מיוחד שבו רשם לעצמו קבלות וחיזוקים טובים אותם הוא רשם לעצמו.

שכן נוסף וחברו הקרוב של הבחור ז"ל, שאף לומד איתו באותה ישיבה, סיפר אף הוא בשיחה עם 'כיכר השבת' כי שמואל אהרן ז"ל היה אדם נעים הליכות שתמיד היה כיף לשהות בקרבתו, בחור שעוזר לשני בסבר פנים יפות, בן תורה אמיתי.

אחד התושבים באזור מספר ל'כיכר השבת' כי התאונה התרחשה בסיבוב חד בכביש, במקום בו נוהגים במהירות גבוהה, ואך בנס עד היום לא היו שם נפגעים בנפש.

פאראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אופניים ובסמוך שכב נער כבן 16 מחוסר הכרה, הוא סבל מחבלה רב מערכתית והיה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שהגענו לחדר הטראומה בבית החולים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')
(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר