כללים שמצילים חיים

רוכבים על אופניים? כך תצילו את חיי ילדכם

והחי יתן אל ליבו! שמואל אהרן גליק ז"ל בן ה-17, שנהג בעת שרכב על אופניו - עוד יציל חיים רבים במותו! • רכיבה על אופניים, כיף או מסוכן - וכיצד ניתן להינצל מהסכנה? (חדשות)

יהונתן שגב | כיכר השבת |
האופניים בזירת התאונה הלילה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אי אפשר לעבור לסדר היום לשמע האסון הכבד שפקד אותנו בהילקח הבחור העילוי, שמואל אהרן גליק ז"ל בן ה-17, שנהרג בתאונת אופניים קטלנית.

אין ספק שבתקופת ה'קורונה' המעיקה והסוגרת, מובן מתמיד הצורך להתאוורר בכל דרך. ובמיוחד לבחורי הישיבות שעמלו ב'זמן קיץ' מורכב זה בתנאי שהייה בקפסולות, לימוד מתוך בידוד, ועיסוק בשטעייגן אמיתי תוך ניתוק מהעולם שבחוץ. מגיע להם והרבה יותר...

כאנשים מאמינים, ברור לנו שלא מתפקידנו לעשות 'חשבונות שמיים' ולהבין מדוע כל דבר אירע. אולם, המחשבות שעוברות בראשי לא מרפות ממני, בייחוד אחרי אירועים קשים, אני חושב כמה בקלות ניתן בע"ה למנוע את התאונה הבאה. הידע והשימוש בו - הם הכלים שיכולים להציל חיים, וזו לא קלישאה.

בואו ונחשוב, כמה יפה ומהנה יכול היה להסתיים סיבוב האופניים של שמואל אהרון גליק ז"ל.

אני מאמין כי בתאונה הקטלנית שבעטייה נלקח - אפשר וצריך ללמוד רבות. הטור הזה מוקדש לעילוי נשמתו הטהורה ולזכותו.

הלווית הבחור שמואל אהרן גליק ז"ל (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

• • •

רכיבה על אופניים, כיף או מסוכן?

שוב ושוב מכה בנו ההבנה כי לצד היתרונות הרבים שיש ברכיבה על אופניים, רוכבי האופנים נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. הרכיבה על אופנים נתפסת כפעילות מהנה ובריאה שיתרונותיה רבים וראוי לעודדה כיון שזהו אמצעי תחבורה זמין לילדים ונוער, זול וקל לשימוש ואינו מצריך רשיון. בנוסף לכך, רכיבה על אופנים מהווה פעילות ספורטיבית מעולה ושמירה על כושר גופני ובריאות הגוף.

יחד עם זאת, רוכבי אופניים נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה. 30% מהפגיעות של רוכבי אופניים הן פגיעות ראש, הגורמות במקרים רבים לפציעות חמורות ואף למוות רח"ל. פגיעותם של רוכבי אופניים נוגעת לשלושה מאפיינים עיקריים: הם אינם מוגנים דיים, נתיבי התנועה שלהם אינם נפרדים מנתיבי תנועה של כלי רכב ומהירות תנועתם נמוכה בהשוואה לכלי הרכב הסובבים אותם

כיצד ניתן להינות מיתרונות הרכיבה על אופנים ולצמצם את הסכנות?

לדברי מומחי ארגון "בטרם", שימוש בקסדות מציל חיים!! חבישת קסדה היא אמצעי יעיל והכרחי לצמצום הנזק הנגרם עקב פגיעות ראש בתאונות דרכים ומפחיתות בכ80% את הסיכוי לפגיעות ראש או לפגיעות מוח בקרב רוכבי אופניים בכל הגילאים.

"והחי יתן אל ליבו" – מקפידים על כללים מצילי חיים

כהורים וכמחנכים, נשוחח עם הילדים על הסכנה האורבת לכולנו בעת רכיבה על אופניים. נחזור ונשנן את הכללים יחד עמם כל העת. בנוסף לכך, נקפיד להתאים את האופניים למידת גובהו של הילד הרוכב. אופניים גבוהים או נמוכים מדי מערערים את האיזון ועלולים לגרום לאיבוד שיווי משקל.

בכל רכיבה (גם למכולת הסמוכה, ולחבר המתגורר בשכנות), נקפיד על כללי הזה"ב :

  • חבישת קסדה תקנית בכל רכיבה על אופניים.
  • רכיבה בישיבה על מושב האופניים בלבד.
  • רכיבה על שבילים ומקומות המיועדים לרכיבת אופניים.
  • עדיף להימנע מרכיבה בשעות החשיכה. אם בכל-זאת רוכבים בשעות אלו, יש להקפיד להדליק פנסים , ללבוש בגד בהיר ואפוד זוהר וכן לוודא שיש מחזירי אור על האופניים לצורך נראות בדרך.

נסיים בתנחומנו למשפחת גליק היקרה, ותהיינה שורות אלו מוקדשות לעילוי נשמתו של הבחור היקר שמואל אהרון ז"ל.

ובתפילה, כי ימי "בין הזמנים" הללו, יסתיימו בעז"ה ללא עוד צער ויגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר