"עובדות"? השקר הבוטה נחשף

בהפגנה נגד נתניהו: פרופ' הסית ושיקר על חשבון החרדים

במהלך ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, עלה ראש חוג בקריה האקדמית 'אונו' לנאום, ותקף בצורה שקרית נגד החרדים • הוא הסית כי בזמן ש"כולם בסגר", המדינה מכניסה אלפי אברכים (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
זליכה, בהפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו, ביום שישי האחרון (צילום: פלאש 90)

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר וכיום ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית 'אונו', השתתף ביום שישי האחרון בהפגנה תחת הכותרת "קבלת שבת", סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שם נאם והתקיף את הציבור החרדי.

זליכה, החליט לתקוף בנאום שלו את נתניהו על הגב של הציבור החרדי, תוך כדי הסתה, שיסוי ושקרים כנגד בתי הכנסת ותלמידי הישיבות המגיעים מחו"ל.

וכך פתח זליכה את דבריו: "איזה היגיון בריאותי גרם לכם להכניס לכאן אלפי אברכים מארצות הברית בזמן שכולנו בסגר, איזה הגיון בריאותי גרם לכם לפתוח את בתי הכנסת ולסגור את כל העסקים".

"איזה היגיון בריאותי גורם לכם לסגור את הקניונים ובתי העסק במהלך השבת ולתכנן להביא עוד 17 אלף אברכים מוכת הקורונה".

"החטא השישי", אמר זליכה בנאום, "זה ריסוק הדמוקרטיה, נתניהו אדם מסית אדם מלא הסתה שסוחר עם כסף או בלי כסף כנופיות של בריונים כאילו פה זה איטליה הפאשיסטית. נתניהו אני מאשים אותך בפאשיזם, מי שסוחר (קריאות מהקהל; פאשיזם, פאשיזם), מנחם בגין מתהפך בקברו להביא כנופיות של בריונים כאילו זה בניטו מוסוליני וחבורת האפסים".

הפובליציסט החרדי, ידידיה מאיר, ראה את הסרטון והזדעזע. לדבריו, "זליכה פתח ואמר: איזה הגיון בריאותי גורם לכם, להכניס לפה אלפי אברכים מארצות הברית בזמן שכולנו בסגר", כולנו בסגר? אף אחד לא בסגר. היה סגר בפסח והוא הוסר מזמן. עובדה, אתה מפגין עם אלפים באירוע שעלול להכניס את כולנו לסגר".

"זליכה", מוסיף מאיר, "אמר בדבריו: איזה הגיון בריאותי גורם לכם לסגור את הקניונים ובתי העסק במהלך השבת ולתכנן להביא עוד 17 אלף אברכים מארצות הברית מוכת הקורונה?", עובדתית, זה לא נכון. הקניונים ובתי העסק לא סגורים בשבת. כלומר, גם הצעד הזה בוטל".

מאיר אומר, "שזליכה אמר בדבריו כי 17 אלף אברכים עומדים להגיע לישראל מארה"ב מוכת הקורונה, "ובכן, 17 אלף זה המספר הכולל של צעירות וצעירים, סטודנטים, תלמידי תוכניות כמו מסע, נעל"ה ועוד. נכון, חלק גדול מהצעירים שיגיעו לכאן (ברוכים הבאים, אחים ואחיות יקרים!) ילכו לישיבות, חלק לחרדיות, חלק למוסדות הציונות הדתית. אבל זה כבר מספיק בשבילך כדי להשתמש בקלף השנאה המנצח '17 אלף אברכים'".

"ואגב", אומר מאיר בסרקזם, "אם להיות קטנוני: אף אברך לא מגיע לארץ. אברך הוא אדם נשוי. מגיעים לכאן צעירים לא נשואים במתווה מוקפד שאושר על ידי פרופ' גמזו ומשרד הבריאות, והם בבידוד כעת".

אם זה לא הספיק, ידידיה מאיר אומר: "זליכה הסביר בנאום שלו;"איזה היגיון בריאותי גרם לכם לפתוח את בתי הכנסת ולסגור את כל העסקים?". לפתוח את בתי הכנסת? הם פתוחים תחת מגבלות כבדות, מותר להכניס רק 10 (!) מתפללים למבנה. כך שרובם למעשה סגורים. כבר כחצי שנה אני מתפלל בחצרות ובמרפסות בחום השמש, כמו עוד מאות אלפים. ואיזה "כל העסקים" נסגרו?", מסיים מאיר את דבריו.

פניית 'כיכר השבת' לקבלת תגובה מירון זליכה לא נענתה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסמה במלואה כאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר