אסון בירושלים

שריפה פרצה בדירה במאה שערים; גבר בן 30 נשרף למוות

גבר כבן 30 נספה הבוקר (שני) בשריפה שפרצה בדירה בקומת קרקע, בבנין מגורים בן 2 קומות בבתי ויטנברג בשכונת מאה שערים בירושלים. לוחמי האש פרצו את הדלת הנעולה וחילצו את ההרוג (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גבר כבן 30 נספה הבוקר (שני) בשריפה שפרצה בדירה בקומת קרקע, בבנין מגורים בן 2 קומות בבתי ויטנברג בשכונת מאה שערים בירושלים.

חמישה צוותי כיבוי והצלה הוזעקו מעט לאחר השעה 06:00 בבוקר לשכונה בעקבות דיווח על שריפה שמשתוללת בדירה. לוחמי האש פרצו דלת נעולה וחדרו למבנה הבוער ואפוף העשן הסמיך.

בתוך הדירה, איתרו לוחמי האש אדם כבן 30 שהיה לכוד בלהבות ובעשן. הם חילצו אותו לטיפול רפואי של מד"א כשהוא ללא הכרה, וכעבור זמן קצר נקבע מותו.

חוקרי זיהוי פלילי של המשטרה בכניסה לדירה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צוותי הכיבוי ]עלו לכיבוי הלהבות ואוורור המבנה מהעשן הרב שהצטבר בו וכעבור שעה קלה דווח כי לוחמי האש השיגו שליטה בשריפה ומנעו את התפשטותה לכלל הבניין. במקביל, לזירה הגיעו חוקרי זיהוי פלילי של המשטרה.

רב רשף מוטי מלמד מפקד משמרת בכבאות והצלה לישראל מרחב "האומה" שפיקד על האירוע מסר כי "הבוקר, דווח לנו על שריפה במבנה הנמצא ברחוב עבודת ישראל באזור שכונת גאולה. הגענו למקום במהירות עם מספר צוותי כיבוי וזיהינו מיד את השריפה באחת הדירות במבנה ישן, שבתוכו היתה דירה קטנה שעל פניו נראית כדירה מאולתרת. לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת תוך סיכון עצמי, ותוך זמן קצר מאוד, מצאו בתוכה אדם כבן 30 כשהוא ללא הכרה.

"חילצנו מיד את הלכוד לידי כוחות מד"א אולם, עקב הפציעות הקשות שהאיש ספג מהאש והעשן, נאלצו אנשי מד"א לקבוע את מותו של הפצוע בשטח".

פינוי הגופה מזירת השריפה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פאראמדיקית מד"א, חוגלה ארז, סיפרה: "כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן סמיך יוצאים מדירה בקומת הקרקע בבניין, כוחות הכיבוי פעלו במקום, ולאחר שהתאפשר הם נכנסו לדירה, שם אותר וחולץ אלינו, גבר בשנות השלושים, מחוסר הכרה, עם כוויות ושאיפת עשן רב, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל הוזעקו הבוקר למבנה סמוך לרחוב עבודת ישראל בירושלים בעקבות דיווח על שריפה שפרצה במקום.

"השוטרים פעלו יחד עם כב"ה לפינוי מספר בני אדם ששהו במבנה. בתוך כך, איתרו אדם נוסף כשהוא ללא הכרה, ולאחר זמן קצר גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות השריפה".

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים מציינים ומזכירים: "חל איסור לשנות מבנים למגורים שלא באישור ושלא עפ"י התקן, שינוי כזה במבנים יכול להפוך את המבנה בעת שריפה למלכודת מוות המונעת הימלטות מהירה והגנה על הדיירים במקום! בנוסף, התקנת גלאי עשן בבתים, הוכחה כמצילת חיים ואף מונעת במקרים רבים מאוד פגיעה קשה ברכוש ואת מניעת התפתחות האש עוד בתחילתה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר