אחרי בג"ץ

האב השכול בכה על קבר בנו: מרגיש מושפל

השופטים מני מזוז וג'ורג' קרא, מנעו היום את הרס בית המחבל שרצח לוחם צה"ל. האב השכול, ברוך בן יגאל עלה לקברו - שם הוריד את דגל ישראל לחצי התורן, ופרץ בבכי מר (חדשות)

(צילום: ללא)

ברוך בן יגאל, אביו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל הי"ד שנרצח מבלוק שהטיח מחבל נתעב על ראשו, עלה היום (שני) לקבר בנו, שם פרץ בבכי.

אחרי פסיקת בג"ץ, שהורה שלא להרוס את בית המחבל בנימוק של פגיעה בכבוד האדם, הוריד האב השכול את דגל ישראל במקום לחצי התורן.

בסרטון שפרסם מהמקום, הוא קורא לכל עם ישראל לראות את הורדת הדגל, סיפר על שיחה שלו עם שר הביטחון דאז נפתלי בנט, ובבכי מר אמר: "אני מרגיש מושפל".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר: "שוחחתי כרגע עם ברוך, אביו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל והבטחתי לו שאנחנו נעשה הכל כדי להרוס את בית המחבל שהרג את בנו".

"החלטת בג"ץ דוקרת את העין, היא עוולה נוראה והיא מעודדת את המחבלים הבאים לצאת ולעשות פיגוע. אנחנו נפעל לדיון נוסף, מורחב בבג"ץ, כדי להפוך את ההחלטה ולהרוס את הבית".

כזכור, השופט מני מזוז כתב כי הריסת הבית "כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".

השופט ג'ורג' קרא כתב: "המשך קיום מדיניות זו תוך השענות על הערכת גורמי הביטחון כי מדובר באמצעי הרתעתי והימנעות מדיון ענייני ומעמיק בסוגיות העקרוניות ששימוש בתקנה זו מעלה, מוקשית היא בעיניי. המשך השימוש בכלי זה הטומן בחובו פגיעה קשה בחפים מפשע מהווה ענישה קולקטיבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "זאת החלטה אומללה של בג"צ שסירב לבקשתנו להרוס את בית המחבל שרצח את חייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל, שהיה בן יחיד להוריו".

"אני דורש לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב. אסור לתת רוח גבית לטרור. המדיניות שלי כראש ממשלה היא להרוס בתי מחבלים ואני מתכוון להמשיך בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר