המשפחה נפרדת בדמע

קומזיץ ותמונה משפחתית: התיעוד האחרון של שמואל ז"ל

דקות לפני שיצא מהבית רכוב על אופניו, לדרכו האחרונה לפני שנפטר בתאונה הקטלנית, השתתף הבחור שמואל אהרן גליק בשמחה משפחתית, שם שורר שירי רגש והצטלם - בפעם האחרונה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"בוא תצטלם", ביקשו בני המשפחה משמואל אהרן גליק, אך הוא סירב. הוא מיהר לצאת לדרכו - אך לבסוף התרצה, כדי לכבד את סבא וסבתא.

בדיעבד, מתברר כי זו התמונה האחרונה של הבחור החשוב, שיצא משם רכוב על אופניו. כעבור שעה קלה, נפטר בתאונה הקטלנית.

בני המשפחה היו בבית, להשתתף בשמחה משפחתית שנערכה באופן מצומצם, בהתאם להנחיות המחמירות בשל המלחמה בנגיף הקורונה.

בין היתר, ערכו במקום קומזיץ ושוררו שירי רגש, כדי לשמח את החתן והכלה, כאשר שמואל אהרן ז"ל עומד מעליהם, ומוביל את שירי הנשמה.

כזכור, במסע הלווייתו הספידו ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שאמר כי הוא זוכר את שמואל אהרן ז"ל עוד מימיו בשיבה קטנה, אז ישב מתי שרק יכל בבית המדרש, וכי "התחושה של 'קרבת אלוקים' היתה ניכרת מאד על פניו".

"לא היה שום דבר שהזיז אותך מהמשך קיום הזמן כרגיל", ספד הגרש"ב, "בין בהתמדה, בין בחסד ובין בהתנהגות מאירת פנים לכלל החברים, ולמרות כל הקשיים שכולנו עוברים בחודשים האחרונים".

כפי שדיווחנו, שמואל אהרן ז"ל, בן 17 בלבד, רכב על אופניו ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים, ולאחר חצות הלילה הוא נפגע אנושות מרכב פרטי. הוא סבל מפגיעה רב מערכתית והיה ללא דופק וללא נשימה. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לו טיפול ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים 'שערי צדק' - תוך כדי פעולות החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותו.

המנוח ז"ל הוא בנו של יבלחט"א הרב חיים זבולון גליק - מחשובי התושבים בשכונת רמות, שנחשב לאחד מבני העלייה בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון ומגדולי המתמידים בבית המדרש 'שערי תבונה' בשכונה.

אחד מתושבי השכונה סיפר ל'כיכר השבת' כי "שמואל אהרן היה מוכשר ומתמיד גדול, הוא היה מקפיד להיות בדרך כלל תמיד מראשוני הלומדים בישיבת בין הזמנים בבית המדרש בשכונה". עוד הוא מספר בכאב כי לאחר התאונה הקשה מצאו בכיסו דף מיוחד שבו רשם לעצמו קבלות וחיזוקים טובים אותם הוא רשם לעצמו.

שכן נוסף וחברו הקרוב של הבחור ז"ל, שאף לומד איתו באותה ישיבה, סיפר אף הוא בשיחה עם 'כיכר השבת' כי שמואל אהרן ז"ל היה אדם נעים הליכות שתמיד היה כיף לשהות בקרבתו, בחור שעוזר לשני בסבר פנים יפות, בן תורה אמיתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר