בנוכחות האדמו"ר

הגרב"ד פוברסקי על הרבי מסאדיגורא: "בחיר התלמידים שלי"

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, נאם בתחילת השנה בכנס של סאדיגורא, כאשר הרבי יושב לידו. בדבריו, החל לשבח את האדמו"ר ואף אמר כי הוא "בחיר התלמידים שלי" • צפו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה והאדמו"ר (צילום: באדיבות המצלם)

ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, השתתף לפני כשנה במעמד 'באור פניך', בראשות האדמו"ר מסאדיגורא, שם סיפר בהרחבה על תלמידו האדמו"ר זצ"ל, שנפטר היום (שלישי) לפנות בוקר.

האירוע נערך יום לפני תחילת זמן חורף תש"פ, בהשתתפות מאות חסידי סאדיגורא, שגם קיבלו על עצמם במעמד קבלה טובה לשנה הקרובה. הרבי חילק במעמד תעודות הוקרה למצטייני תוכנית 'קניין תורה'.

אורח הכבוד באירוע היה רבו של האדמו"ר מישיבת פוניבז', ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ששיבח את האדמו"ר.

וכך אמר ראש הישיבה בשפת האידיש: "אנו נמצאים במקום שכולם יודעים את השושלת של סאדיגורא, הריזינער זכר צדיק לברכה, הוא היה נסתר, הוא ידע קבלה, הרבה הרבה יותר ממה שיש לנו השגה בכלל, והוא היה נכד של בעל [קוז'ינצער] מגיד זה השפיץ, וזה נמשך לדורות.

"אני רוצה לומר יושבים כאן במסיבה הזו, הרב'ה שלכם - תלמיד שלי, בחיר התלמידים, ישנם עוד כמה ברוך ה', מהישיבה יצאו כמה רבאים, זה, והמודזיצ'ער רב'ה שיהי' בריא, והביאלא רב'ה, כולם תלמידים, והם זכו ללמוד פוניבז' הרי יש לה מסורת, זה לא פשוט.

"דור אחד ועוד דור ועוד דור והם ממשיכים את המשכיות הדורות ממשה רבנו בטהרה, ומי שלמד והעמיד את עצמו בזה הוא נכנס של תורה שהיא חיים, החיים האמיתיים, וזה כבוד התורה אחר, וכשנכנסים לתורה נכנסים לתוככי המקוה, וזהו ואומר מקוה ישראל ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר