סוער בכנסת

החוק נגדו נפל; נתניהו קם לתקוף את המציע לפיד

החוק שנועד למנוע הטלת הרכבת ממשלה על אדם שהואשם, נפל - וראש הממשלה נתניהו, שהחוק כוון אליו, בחר בתגובה להזכיר את טומי לפיד כדי לתקוף את בנו יו"ר האופוזיציה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנאום התקיף של נתניהו (צילום: ערוץ כנסת. תמונה, ארכיון: פלאש 90)

חוק 'איסור הרכבת ממשלה על נאשם' הועלה היום (רביעי) במליאת הכנסת לקריאה טרומית, ונפל ברוב גדול.

במהלך הדיון תקף מגיש החוק, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגדו יועד החוק, במילים בוטות. "הבן אדם הולך ומתחרפן לנגד עינינו", הוא אמר בין היתר.

בעקבות כך עלה נתניהו והשיב לו בנאום תקיף משלו. את דבריו הוא פתח באיחולים לשר הביטחון בני גנץ, שעבר ניתוח בגבו, ואמר: "לפני הכל אני מבקש למסור רפואה שלמה לשר הביטחון גנץ, שעבר את הניתוח בהצלחה. בשם כולנו אני מאחל לבני החלמה מהירה ובריאות איתנה".

"כאן בכנסת, היכל הדמוקרטיה הישראלית", עבר ראש הממשלה להתייחס לחוק, "אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב לעריפת הדמוקרטיה בידם".

נתניהו הוסיף: "אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, מתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם. ציבור עצום, חסר תקדים בגודלו, נתן בי את אמונו בבחירות האחרונות. ציבור עצום הצביע בפתק - למעלה ממיליון אזרחים - שעליו היה כתוב 'הליכוד בהנהגת נתניהו לראשות הממשלה'. יותר קולות יותר מכל מפלגה אחרת בישראל".

"הנה באים לפיד ועודה ורוצים לפגוע ברצון העם, כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הפרסונלי הזאת היא עיוות מוחלט. איפה מעבירים חוקים כאלה לסיכול מועמדת של נבחרי ציבור? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים כאלה זה בדיקטטורה - באיראן, בצפון קוריאה. באיראן, מועצת שומרי החוקה פוסלת כל מועמד שיכול לסכן את שלטון האייתוללות מורידים אותו, ואז יש 'בחירות למופת'".

בשלב זה עבר נתניהו לפניה ישירה, ליושב מולו: "יאיר לפיד, אלף מסכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. אתה ועודה לא תנצחו אותנו בקלפי, אז ביד אחת אתה מעודד הפגנות שמאל, וביד השנייה מביא חוק איראני לכנסת, כדי לפסול אותי ולהיבחר לראשות הממשלה".

"אני מצטט ידיעה מעיתון הארץ ב-2004 שבה מצוטט שר המשפטים דאז באומרו 'הצעת החוק הזאת היא אנטי דמוקרטית בעליל ומסכנת את שלטון החוק בישראל'. בדקתי בדברי הכנסת, והציטוט המדויק זה 'חוק אנטי דמוקרטי בצורה קיצונית ביותר ומתאים לשמאל וימין דיקטטורי'. מי שאמר את זה ראשון זה אביך זכרונו לברכה טומי לפיד. מכל האנשים דווקא אתה מביא ומקדם את החוק הרודני הזה. הנה מה שעוד אמר טומי לפיד: 'אתה לא רוצה להפקיר בידי היועמ"ש את הסמכות הבלעדית והמוחלטת לפיטורו של ראש הממשלה ולסילוקה של ממשלה. איך אתה עושה את זה?".

את נאומו סיים ראש הממשלה באומרו: "אתה לא הולך בדרכי אביך; אני הוא שהולך בדרכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר