עם תום ה'שבעה'. צפו

מרגש • חיזקי נפרד: "הכל לטובה מאת ה', גם שהרבי נפטר"

שעות לפני שבני משפחת האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל קמים מה'שבעה' ועולים לציונו, מספיד אותו חסידו הקטן-גדול, הילד חיזקי בן ה-11 המתמודד בגבורה עם מגבלותיו, ומעביר חיזוק בימי קורונה. צפו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צפו בחיזקי המרגש והמחזק (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

על הילד חיזקי טורנהיים נדמה ששמעו כולם. בן ה-11 ממודיעין עילית המתמודד בגבורה עם מחלה נדירה המעמידה אותו בסיכון תמידי, ונשען על אמונה איתנה בהשם; כעת, בשיחה מיוחדת ל'כיכר השבת', הוא נפרד מרבו, האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל, שעות לפני תום ימי ה'שבעה' והעליה לקברו.

לפני כשבוע נפטר הרב'ה זצ"ל. כמשפחה של חסידי סאדיגורא - היה לך קשר קרוב ואישי איתו? תוכל לספר על זה?

"הרגשתי שחלק ניטל ממני, כי הוא היה אדם מאוד גדול. אני בסך הכל בן 11, ושני 'רביים' נפטרו אצלי, בעל ה'עקבי אבירים' וזה שעכשיו בעל ה'אבירי ים'. זה טרגדיה מאוד גדולה, לי, למשפחה שלי ולכל מי ששייך לחסידות הזאת. כל אחד הרגיש כאילו לקחו חלק ממנו".

עם הרבי זצ"ל

"הגעתי אליו כמה פעמים שיברך אותי, גם בראש השנה, ביום כיפור ובשמחת תורה, ורקדתי איתו פעם בחתונה, אז הוא גם קם לכבודי".

"הטישים שלו היו משמחים אותי. היה לי איתו קשר כל כך חזק, ולכן באמת מאוד מאוד קשה לי. כשהוא היה חולה וטופל בלוס אנג'לס אפילו עשיתי לזכותו 'חברת תהילים'".

ראינו אותך בהלוויה. זו בטח יציאה נדירה שלך החוצה, בתקופת הקורונה הזו, המסוכנת במיוחד לך. אם תוכל לתאר: איך זה היה?

"בעיקרון אני לא יוצא מהבית, אלא לדברים דחופים. אבל בהלוויה הרגשתי שאני חייב לצאת, ללוות בפעם האחרונה אדם שקידם יותר מ-2000 איש ברוחניות, איזו זכות. הוא היה בסך הכל שבע שנים אדמו"ר, אבל אפשר להרגיש איך החסידים התקדמו בזכותו בכל דבר".

"הוא גם נתן יחס אישי ב'טישים' לכל אחד. זה לא פשוט, בציבור כל כך גדול. המטרה היחידה שלו היתה תמיד רק עבודת השם, לא כסף או כבוד".

ביציאה נדירה לכיתתו

מה יש לך לומר אחרי הלוויה בה השתתפת?

"היו הרבה אנשים בהלוויה, והיו שבורים מאוד, אז אמרתי לאחד מהם, נכון שהרב'ה והבעל-תפילה נפטרו, אבל כמה שזה מצער וטרגדיה גדולה - את הקב"ה לא איבדנו. הוא תמיד איתנו".

באופן כללי, אלו ימים קשים. גם מבחינת הלחץ הנפשי והבידודים, וגם אסונות הפטירה הרבים; איך לדעתך נכון להתמודד איתם?

"כל המצב הקשה הזה מזכיר לי סיפור: היו ילדים שהתכוננו לטיול, עלו לאוטובוס בשמחה ופתאום התחילו צעקות, כי האוטובוס 'הידרדר'. אבל אז ראו שהנהג נמצא, ושולט. ככה גם אנחנו, צריכים לדעת שהקב"ה הוא שסולל לנו את הדרך".

"נכון שהמצב לא טוב, אבל הקב"ה עושה את הכל - ורק לטובה. לכן אין מה לפחד. גם זה שהוא לקח לנו את הרב'ה, הוא עשה פה משהו טוב. הלוואי שנבין ונמצא את הטוב, תהיה לנו אמונה וביטחון ולא נישבר. רק זה יעזור לנו, לא שום דבר אחר".

צפו בדברים המרגשים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר