'פריצת דרך אדירה'; סיפוח יו"ש יידחה?

דרמה מדינית • "הסכם שלום" בין ישראל לאיחוד האמירויות

מנהיגי איחוד האמירויות, ישראל וארה"ב פרסמו הודעה משותפת בה הם בישרו כי ייחתם 'הסכם שלום' בין המדינה המוסלמית שבמפרץ הפרסי לבין מדינת ישראל - הסכם שיכלול גם שת"פ ביטחוני (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
איחוד האמירויות. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מדינת ישראל גיבשה הסכם שלום היסטורי עם 'איחוד האמירויות' הערבית. כך נודע לפני זמן קצר (חמישי). ההסכם כולל פתיחת שגרירויות, טיסות, תיירות, השקעות ושיתוף ביטחוני.

את הבשורה הרשמית על נרמול היחסים עם המדינה המוסלמית שבמפרץ הפרסי הפיץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שצייץ בטוויטר: "פריצת דרך אדירה היום! הסכם שלום היסטורי בין שני ידידינו הגדולים, ישראל ואיחוד האמירויות!".

בהצהרה משותפת שפרסמו שלוש המדינות נכתב, כי המנהיגים "הסכימו לנורמליזציה מלאה של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, וכי "פריצת דרך דיפלומטית היסטורית זו תקדם את השלום באזור המזרח התיכון".

"זוהי עדות לדיפלומטיה הנועזת ולחזון של שלושת המנהיגים ואומץ לבם של איחוד האמירויות וישראל לשרטט דרך חדשה, שתפתח את הפוטנציאל הגדול באזור", נכתב עוד.

מוקדם יותר, כפי שדווח, עזב ראש הממשלה בנימין נתניהו עזב את הדיונים ב'קבינט הקורונה', כשהוא מנמק: "זה בשביל צורך לאומי".

על פי הדיווחים, נתניהו אף הוסיף, בעת שנטש את שרי הממשלה: "אחר כך תגלו למה הייתי צריך ללכת". במקומו, עד לחזרתו לקבינט, ניהל את הדיון שר הבריאות יולי אדלשטיין.

כעת כאמור, מתבררת הסיבה לכך, ולשכתו של ראש הממשלה הודיעה כי הוא "יקיים מסיבת עיתונאים וימסור הצהרה מדינית חשובה בשעה 19:00".

הצגת תכנית הסיפוח. ארכיון (צילום: לע"מ)

יצוין, כי על פי מספר דיווחים, במקביל נסוגה ארצות הברית מקידום תוכנית הסיפוח, אותה הריץ נתניהו במערכת הבחירות האחרונה.

מנגד, גורם מדיני בכיר עדכן את כלי התקשורת כי "הריבונות עדיין על הפרק, ומחויבים לה. ממשל טראמפ רק ביקש להשהות זמנית את ההכרזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר