שידור חוזר

נתניהו הציג את ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג את ההסכם ההיסטורי שהשיג לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות, המדינה המוסלמית שבמפרץ הפרסי, ומתייחס לטענות על ה'תמורה': דחיית סיפוח יו"ש • שידור חוזר (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג באב תש"פ | 13.08.20
מסיבת העיתונאים של נתניהו (צילום: לע"מ)

"זהו ערב היסטורי" - כך פתח הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את מסיבת העיתונאים בה הציג את ההסכם המדיני שהושג עם איחוד האמירויות, המדינה המוסלמית שבמפרץ הפרסי. בדבריו התייחס נתניהו גם לתמורה שדרשו האמריקנים, שהיו מעורבים בתהליך: השהיית התכנית להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון.

נתניהו פירט: "נפתח עידן חדש עם העולם הערבי. ההסכם הזה כולל הסכמים דיפלומטיים מלאים, הקמת נציגויות, קשרי מסחר, תיירות ותעופה. מדינת איחוד האמירויות אף תשקיע השקעה משמעותית בישראל לחיסון לקורונה".

"ב-2020 נופלת בחלקי הזכות הגדולה", הוסיף ראש הממשלה, "אחרי שנים של מאמצים שאני משקיע בזה וחולם על זה, לכונן את הסכם השלום השלישי: בין ישראל לאיחוד האמירויות".

לדבריו, ‏ההסכם הזה מלמד על השינוי הדרמטי של ישראל במזרח התיכון, כאשר כיום מדינות רבות מאוד רואות בישראל בעל ברית אסטרטגית. יהיו מדינות נוספות שיצטרפו להסכם השלום".

"אכן אמרתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון, ואין שום שינוי בתכנית שלי לעשות זאת - בתיאום עם ארה"ב. אני מחוייב לכך. טראמפ ביקש שנמתין זמנית עם החלת הריבונות, ואני הסכמתי".

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נתניהו התגונן מפני האשמות באי קיום הבטחתו בנושא, ואמר: "הצהרת ריבונות בלי תמיכה אמריקנית, במקרה הטוב לא שווה כלום, ובמקרה הרע תזיק מאוד להתיישבות וגם למדינת ישראל. עכשיו טראמפ, שהוא מגדולי ידידינו, שהכניס את הריבונות לתוכנית השלום שלו לבקשתי, ביקש שישראל תמתין זמנית עם יישום הריבונות".

במענה לשאלה למה לא שיתף את ראשי 'כחול לבן' שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי בפרטי ההסכם, אמר נתניהו: "יש הרבה שאינם חפצים בהסכם הזה, למשל איראן, ולכן לא שיתפנו אף אחד...".

צפו במסיבת העיתונאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר