"ייתכן פשרה בין הבנים"

ההכרעה בסאדיגורה טרם פורסמה: פרופיל של ה'ממשיכים'

שבוע ימים לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מסאדיגורה, זהות האדמו"ר הבא לממלכת רוז'ין טרם ברורה, 'כיכר השבת', מציג את הפרופיל לשלושת הבנים, המועמדים להיות - האדמו"ר הבא • פרופיל (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
שלושת הבנים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבוע ימים לאחר הסתלקותו של האדמו"ר מסאדיגורה, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, זהות האדמו"ר הבא לממלכת רוז'ין טרם ברורה, 'כיכר השבת', מציג פרופיל של שלושה מהבנים, המועמדים להיות - האדמו"ר הבא.

לאחר שבוע מתוח במיוחד, בקרב חסידי סאדיגורה, שבו עיני החסידים היו נשואות אל הצוואה שהשאיר הרבי זצוק"ל, עדיין אין תשובה ברורה לגבי הממשיך.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים, הודיע הרב של שכונת גני גאולה בירושלים, הרה"ח ר' ישראל ברגר, כי יש בידו צוואה מהאדמו"ר זצ"ל - מהשנה האחרונה, ששם נכתב, כי רצונו של האדמו"ר זצ"ל היה שבנו החמישי יהיה הממשיך וישב על כיסאו.

בעקבות כך, בימים האחרונים, נשאלו דיינים בכירים בבני ברק, האם הטענה בדבר הצוואה מחייבת את מינוי הבן החמישי לאדמו"ר היחיד, או שניתן למנות בנוסף את הבן הגדול.

האחים יוצאים היום לבית החיים (צילום: דוד קשת)

היום, לאחר החזרה של הבנים מבית העלמין, רוב החסידים הלכו לצידו של הבן החמישי, הרה"צ ר' יהושע העשיל, מה שעל פי ההערכות של גורמים בחסידות, מלמד על רצון החסידים, להכתיר את הבן החמישי.

יצוין, כי יש המנסים למשוך לכיוון פשרה בין הבנים, לפיה, הבכור יהיה האדמו"ר בירושלים, הבן החמישי ישב על כס האב בבני ברק, ויהיה הממשיך הרשמי. ויש אף אומרים בזהירות, כי הבן השלישי יהיה האדמו"ר האחד מריכוזי החסידות באירופה

הרה"צ רבי יהושע העשיל פרידמן - הבן החמישי

הרה"צ רבי יהושע העשיל פרידמן בן 23 בלבד, נודע באצילותו ובהתמדתו בתורה עוד בילדותו, וכאשר הגיע לגיל מצוות הכניסו אביו זצ"ל ללמוד בישיבה קטנה של חסידי בעלזא בלונדון, ולאחר מכן המשיך ונתעלה בתורה וביראת שמים בישיבת גייטסהד, שם אף למד במשך תקופה ארוכה בחברותא עם ראש הישיבה שהכיר בגדלותו בתורה ובמידותיו האציליות.

לאחר מכן, כשסבו האדמו"ר מסאדיגורא נפטר, ואביו הוכתר לאדמו"ר לפני כשבע שנים, עלה בנו רבי יהושע העשיל להתגורר יחד עם אביו בישראל, ובמשך תקופה למד בישיבת מיר והיה מתלמידיו של הגאון רבי אשר אריאלי, מראשי הישיבה.

הרה"צ רבי יהושע העשיל פרידמן - הבן החמישי

בהגיע לפרקו נישא האדמו"ר לבתו של הגאון רבי אשר שטרנבוך מאנטוורפן, כאשר שמחת החתונה הגדולה התקיימה לפני כשנתיים באולמי קדמא בנווה אילן הסמוך לעיר ירושלים, ובשיאה אף הגיע להשתתף בשמחה האדמו"ר מגור שאיחל את ברכתו לחתן הטרי ולאביו זצוק"ל.

לאחר תקופה קצרה עבר להתגורר באנטוורפן, שם החל ללמוד הרה"צ רבי יהושע העשיל בכולל ש"ס בראשות הגאון הרב בנימין יעקובוביץ, ובכולל לאברכים בראשות ראש החבורה הרב רבי נח הערץ לוי.

אחד האברכים שלמד איתו בחברותא במשך תקופה מגלה בשיחה עם 'כיכר השבת' את סדר יומו של הרבי הצעיר, ולדבריו מייד לאחר חתונתו החל רבי יהושע העשיל הצעיר את יומו בשעה 08:00 בבוקר, כאשר היה חוזר לביתו רק בשעות הערב המאוחרות אחרי לימוד ברציפות של שעות רבות בשקדנות יוצאת דופן ובהתמדה גדולה.

עוד הוא מספר כי באחת השבתות כשהגיע רבי יהושע העשיל להשתתף ב'טיש' של האדמו"ר מפשעווראסק, שמו כולם לב לכבוד המיוחד והיוצא דופן שרחש לו האדמו"ר, בשונה משאר האברכים, דבר שמעיד לדבריו על דמותו יוצאת הדופן של מי שעומד להפוך לאדמו"ר מסאדיגורה.

על מידותיו האציליות הוא מספר כי כאשר היה לו חשש כלשהו שאמר למישהו מילה שאינה במקומה, הוא פעל בכל דרך ובכל שעה כדי לרצות אותו, ורק לאחרונה לאחר ששמע על אברך שלומד איתו בכולל ושמצבו הכלכלי הורע בשל נגיף הקורונה, הוא פעל כדי לשלוח את בנו הקטן לרעייתו של האברך שששמרה עליו כשמרטפייה, וכך לשלם לה מכספו כדי שהמצב הכלכלי ישתפר במעט.

לסיכום השיחה הוא אומר כי אין ספק שמדובר באברך צעיר, גאון בתורה ובחסידות, וכי במהלך חיי אביו זצוק"ל הוא התבטא פעמים רבות על בנו הצעיר כי הוא שמר עליו תמיד כבבת עינו, וכי אין פלא שאביו זצ"ל בחור דווקא בו להמשיך את שושלת רוז'ין הקדושה והמעטירה.

הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף - הבן הגדול

הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף בן 38, המכונה בפי רבים מש"י נולד וגדל בלונדון, שם למד בישיבת גור, כאשר לאחר מכן עלה לישראל ולמד בישיבת 'חיי משה' הכלל חסידית, שם שקד על תלמודו והיה ידוע כאחר מחשובי תלמידי הישיבה.

מכריו מספרים כי כבר מגיל צעיר אביו זצוק"ל חיבבו מאד ויחס לו גדולות, וכאשר הגיע לפרקו הוא נישא לבתו של האדמו"ר מבוסטון, ועד מהרה הפך לדמות בכירה מאד בסאדיגורא, וליד ימינו הקרוב של אביו זצ"ל.

עוד הם מספרים כי במשך תקופת שהותו של האדמו"ר זצ"ל בלוס אנג'לס לצורך טיפולים רפואיים, עשה בנו ככל יכולתו על מנת לעזור ולסייע לאביו, כולל שעות טיסה רבות אותם עשה מישראל ללוס אנג'לס וחזור פעמים רבות, למרות עיסוקיו הרבים.

אחד החסידים מתאר את רבי מרדכי שלום יוסף כאיש חסד גדול אשר מפזר מהונו לצדקה עבור אנשים רבים שמגיעים אליו, וכאיש של תורה וחסידות שלומד בהתמדה ובצנעה, אדם שדאג רבות לצורכי הקהילה באשר הם.

מסע הלוויה יוצא לדרכו

הרה"צ רבי אהרן דב בער פרידמן - הבן השלישי

הרה"צ רבי אהרן דב בער פרידמן, בן 29, בנו השלישי של האדמו"ר זצוק"ל, מתגורר בלונדון, ובבחרותו למד בישיבת גייטסהד, ולאחר מכן גם בישיבת מיר בירושלים שם עסק בלימוד תורה והלכה ברוב שעות היום בהתמדה גדולה ויוצאת דופן.

לאחר שאביו זצ"ל הוכתר לאדמו"ר לפני כשבע שנים, מונה בנו רבי אהרן לאב"ד החסידות בלונדון בשליחות אביו, ומאז רבים הולכים לפתחו ובאים אליו להתייעצות בשלל עניניים העומדים על הפרק, כולל בענייני הלכה בהם הוא נחשב לבקי ביותר.

לפני כמה חודשים זכה רבי אהרן דב בער לביקור מיוחד של אביו זצוק"ל ושל קבוצת חסידים בלונדון שבאו לשבת התאחדות מיוחדת ואף למעמד הנחת אבן הפינה לבניין חדש ומפואר שנבנה בימים אלו, מעמד שבו השתתף הרבי זצ"ל, שהאציל מברכותיו על בנו על פעילותו המאומצת להשגת כספים לטובת בניית הבניין לצורכי הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר