אבל כבד

האדמו"ר רבי מרדכי יששכר בער לייפער מפיטסבורג זצוק"ל

אבל כבד, בעולם החרדי בכלל ובחסידות פיטסבורג בפרט - עם הישמע הבשורה המרה על הסתלקותו של האדמו"ר זצ"ל, לאחר שנדבק בנגיף, והוא רק בן 64 • הלוויה תצא מחר מהקריה באשדוד (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בתשרי תשפ"א | 04.10.20
האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל (צילומים: יוסי לוי)

אבל כבד בעולם החסידות, עם היוודע לפני זמן קצר (ראשון) הבשורה המרה על הסתלקותו לעולמו של האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל, בגיל 64 בלבד, מהקורונה בה חלה.

האדמו"ר, רבי מרדכי יששכר בער לייפער זצ"ל, הקפיד עד מאוד על כללי הזהירות מפני הנגיף המסוכן, וטרם ידוע כיצד נדבק בו.

כשחלה ההידרדרות הראשונית במצבו, לפני כחודשיים, הוא הובהל מביתו שבאשדוד לבית החולים לניאדו בנתניה, ורבנים רבים, בהם חברי בד"ץ 'מחזיקי הדת' ורבני אשדוד בה גר, פרסמו קריאות להתפלל לרפואתו.

כשהרבי שמע שמעתירים עבורו, הגיב: "יישר כח על הכל, לכולם. רק זה מסייע לזכויות מעל דרך הטבע, ויכול להחיש את הרפואה".

אך זמן לא רב לאחר מכן החלה הידרדרות משמעותית במצבו של האדמו"ר, והרופאים נאלצו להרדימו ולהנשימו, ומאז חלו עליות וירידות במצבו הרפואי, כאשר מכל עבר נישאות תחינות לישועתו.

הלילה, כאמור, הסתלקה השמימה נשמתו הטהורה של האדמו"ר רבי מרדכי יששכר בער לייפער מפיטסבורג, זכר צדיק לברכה.

הלוויתו הכואבת של הרבי מפיטסבורג תצא מחר מבית המדרש המרכזי ב'קרית פיטסבורג' באשדוד, כאשר ככל הנראה גופתו הטהורה תיטמן למנוחת עולמים בבית העלמין בעיר. אפשרות נוספת, שהועלתה תחילה, היא קבורה סמוך לציונו של אביו האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' זי"ע, בהר המנוחות בירושלים.

מתולדותיו:

רבי מאטל, כפי שנקרא בצעירותו, נולד בארה"ב לאביו האדמו"ר רבי אברהם אבא זצ"ל ולאמו הרבנית מרת רחל, בת האדמו"ר רבי איתמר מנדבורנה זצוק"ל, שגידלו אותו בקדושה ובטהרה, תוך חינוך לעבודת השם ומידות נאצלות בהן היה ניכר כל חייו.

את שנות לימודו בבחרותו, עשה רבי מרדכי יששכר בער בישיבת גרודנא הליטאית, בעיר אשדוד בה קבע אביו את מקום מגוריו כשעלה לארץ הקודש, כמו גם בישיבות טעלז בקליבלנד וטשעבין בירושלים.

בהגיעו לפרקו נישא לבתו של הגאון רבי יצחק אייזיק ליבס, אב"ד אגודת הרבנים בניו יורק, ארה"ב, ולאחר שבשנת תש"ן הסתלק אביו זצ"ל לעולמו הוא הוכתר, בעשרה בטבת, לאדמו"ר מפיטסבורג, והוא בן 34.

מאז, במשך שלושה עשורים, עמד הרבי בראש הקהילה, אותה הוא פיתח ב'קריית חסידי פיטסבורג' שבעיר אשדוד ובה הוא השקיע את מירב כוחותיו, תוך מסירות עצומה לכל חסיד וחסיד, שחש כבנו ממש.

יכולת נוספת בה ניחון האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל היא יצירת שירים חדשים, כאשר במהלך שנות חייו הלחין ניגונים רבים המושרים בחסידות בשבתות ובמועדי השנה, אך כמה מהם נודעו בכל תפוצות ישראל, דוגמת 'ויידע כל פעול' מהימים הנוראים ו'י-ה ריבון'.

חסידיו של האדמו"ר היו משתתפים מדי שבת וחג בעריכת ה'טישים' בבית המדרש, לשם היו נוהרים אף תושבי אשדוד שאינם מבני החסידות, להם הוא האיר פנים ביחס אישי לכל אחד ואחד.

אחד מחסידיו מספר, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי בכל תקופת הקורונה נזהר הרבי מאוד, ובמשך 'הגל הראשון' היה ספון בביתו ואף התפלל ולמד בו במשך כל שעות היום, כאשר הקשר היחיד עם חסידיו התנהל דרך חלון הבית, לשם היו באים חלק מהחסידים לתפילות ועריכת שמחות.

מעמד ה'לחיים' בווארט לאירוסי בתו

יצוין, כי בחודש סיוון האחרון אירס הרבי את נכדתו עם בנו של המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, ומועד שמחת החתונה נקבע לחודשים הקרובים - חתונה בה משפחתו וחסידיו כבר לא יזכו לשמוח בצילו.

בהסתלקותו, הותיר אחריו האדמו"ר את רעיית ואת שבעת ילדיו, בהם בניו הרה"צ רבי משולם אליעזר זאב, חתן האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים, הרה"צ רבי יעקב, חתן האדמו"ר מדז'יקוב, והרה"צ רבי יוסף, חתן הרה"צ רבי ישראל ארנסטר מויז'ניץ, כמו גם את אחיותיו וגיסו הגר"ד קרייזווירט.

על מועדה המדויק של הלווית האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל נמשיך ונעדכן, כאן ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר