פרסום ראשון

הניצב החרדי: "הציבור לא מבין את ההגבלות על התפילה"

ההנחיות המחמירות על התפילה במרחב הפתוח במקביל להמשך הפגנות האלפים פוגעות באמון הציבור החרדי במשטרה ובמאבק בקורונה, כך טוען ניצב בדימוס אריק יקואל לשר אוחנה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריק יקואל (צילום: חטיבת דובר המשטרה, Cc-by-sa-3.0)

בחודשים האחרונים החל ניצב בדימוס, אריק יקואל, הנציב החרדי הראשון במשטרה, שמונה ליועצו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, להיפגש עם מנהיגים חרדים בכדי להחזיר את האמון ברשויות בכל הקשור לנגיף הקורונה.

במסמך ששלח בתחילת השבוע לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, והגיע לידי 'כיכר השבת', מתייחס ניצב בדימוס יקואל לאיבוד האמון במגזר החרדי וכותב: "בחודשים האחרונים היינו עדים לתחושות קשות של אפליה בציבור החרדי, האשמה באכיפה בררנית, תלונות על חוסר בהסברה מתאימה, חוסר שיתוף פעולה, התנגשויות עם גורמי אכיפת החוק, הפגנות אלימות וכדומה".

"תופעות אלו", קובע יקואל: "לא רק שלא הועילו למלחמה בקורונה והורדת רמת התחלואה, אלא להיפך". יקואל מדגיש: "שיתוף פעולה עם הציבור ומנהיגיו, והאמון של אלו בפעולות הממשלה, הנם תנאים הכרחיים להצלחה במאבק בקורונה".

ניצב יקואל מסביר כיצד ניתן לחדש את האמון: "כדי לשקם ולשמר את האמון ולהשיג שיתוף פעולה ישנו הכרח שה'גזירות' המוטלות על הציבור יהיו ברורות ובהירות ושהציבור יבין את ההיגיון שמאחוריהן".

השר אמיר אוחנה באולפן 'כיכר השבת'

לדבריו: "בכל אחת מפגישותיי בחודש האחרון עם ראשי הציבור החרדי עלה נושא מרכזי המעיב בצורה קשה על אמון הציבור בהיגיון מאחורי פעולות הממשלה - ההגבלות בנושא התפילות".

יקואל טוען במכתבו: "הציבור החרדי לא מבין את ההיגיון המסדר מאחורי המספרים הספציפיים - 20 בבית הכנסת ו-30 במרחב הפתוח - ואת הפער בין הגבלות אלו לבין אי ההגבלות על התקהלויות במסגרת הפגנות, חופי ים, מרכזי קניות וכו'.

"חוסר ההבנה של ההיגיון מאחורי ההגבלות הנ"ל פוגע בצורה ישירה באמון הציבור החרדי ביתר פעולות הממשלה בנושא הקורונה".

לדבריו: "כיצד ניתן להסביר את ההיגיון בהחלטה להגביל באופן אחיד את ההתכנסות בכל בתי הכנסת ל-20 מתפללים? וכי דומה בית כנסת של 100 מ"ר לבית כנסת של 500 מ"ר ולמעלה? הציבור אינו מבין זאת!".

"יתר על כל", מוסיף יקואל: "גם התפילה במרחב הציבורי מוגבלת ל-30 מתפללים, כיצד ניתן להסביר לציבור שמותר ללכת לחוף הים, להתחכך שם מאות ואולי באלפי אנשים, ללא מסיכות, להירטב, ולהשפריץ מים, אבל באותו זמן אסור לעמוד במקום ולהתפלל עטוף בטלית ועטוי במסיכה, במרחק סביר זה מזה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר