פרסום ראשון

אגודת ישראל לנתניהו: "אומן לחסידים זו זכות בסיסית"

העובדה שכל אזרח ישראלי יכול לצאת ולחזור מהארץ בכפוף לתנאי בידוד, בעוד רק מחסידים ואחרים רוצים למנוע את הנסיעה לציון רבי נחמן מברסלב באומן, היא אפליה לרעה - טוענים ח"כי אגודת ישראל במכתב לרה"מ (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אומן, בערב ר"ה. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: חברי סיעת אגודת ישראל בכנסת שיגרו היום (רביעי) מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו בקשה דחופה ל"מציאת פתרון לנוסעים לאומן לראש השנה" למרות סכנת הקורונה.

"פונים אנו בזאת אליך בפניה נרגשת", פותחים הח"כים את מכתבם, "בשם חסידי ברסלב וקהל רב שמקפיד בכל שנה לנסוע לציונו באומן של רבי נחמן מברסלב זי"ע ולשהות שם בימי ראש השנה".

חברי הכנסת מתארים, כי "הנסיעה לציון הקדוש באומן נערכת מזה שנים רבות, ועוד לפני נפילת 'מסך הברזל' נסעו יהודים רבים במסירות נפש של ממש להיות בחג הקדוש באומן".

יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב נחמן בנשעיה בפגישה עם השר ליצמן, היום (באדיבות המצלם)

"בהתקרב ימי החג, אנו מבקשים ממך להיכנס לעובי הקורה ולמצוא עבורם פתרון הולם, שיעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטיים, כל פי מתווה שהוגש על ידי המזכירות הארצית של חסידי ברסלב".

הבקשה היא, כך לפי נציגי אגודת ישראל, "למצוא את הדרך שתאפשר את נסיעתם וחזרתם בשלום - ללא סכנה בריאותית".

הבכירים החסידיים מזכירים לראש הממשלה נתניהו, כי כל אזרח ישראלי יכול לצאת ולחזור מהארץ בכפוף לתנאי בידוד, ולכן לא ניתן חוקית לאסור יציאת ישראלים רק לאומן ולהפלות כך לרעה את הנוסעים הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר