הבחירות קרובות מתמיד

בכיר בליכוד: 'זה אולי יום רביעי האחרון של הכנסת הנוכחית'

בעקבות המבוי הסתום במו"מ בין הליכוד לכחול לבן - שהוביל לאי-הצבעה על 'החוק לדחיית התקציב' - יצא נתניהו ל"סיור בחירות" בשוק מחנה יהודה, ובכיר במפלגתו תדרך שהבחירות בפתח (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בשוק (צילום ארכיון: Yonathan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לשדר אווירת בחירות: שיירתו עצרה למספר דקות למה שנראה כ'סיור בחירות' בשוק מחנה יהודה בירושלים. כשיצא מהרכב כדי לקנות לעצמו 'אריסה', התקבל בתשואות ובקריאות "היידה ביבי" ו"ביבי מלך ישראל".

הרקע, הוא המבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן שבין הליכוד לכחול לבן. כזכור, במו"מ זה מנסה נתניהו להשיג וטו על מינוי בכירים במערכות האכיפה והמשפט בתמורה להסכמתו לתקציב דו שנתי.

בעקבות כך, נדחתה היום ההצבעה הסופית על החוק לדחיית אישור חוק התקציב, שנועד להשיג מרווח זמן נוסף טרם יציאה לבחירות.

ללא מהלך זה, בעוד חמישה ימים תצא מדינת ישראל באופן אוטומטי לבחירות - רביעיות בתוך כשנה וחצי - כפי שקובע החוק במקרה שתקציב המשק אינו מאושר עד ל-25 באוגוסט.

סיור בחירות. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתדרוך נרחב שהעביר היום בכיר בליכוד לכלי התקשורת נאמרו במפורש הדברים הבאים: "זה אולי היום רביעי האחרון לכנסת ה-23. העסק הזה לא עובד. מראש לא היו לי ציפיות גבוהות, אבל לא חשבתי שזה יהיה ככה. בלתי ניתן לעבוד. האם נלך ביום שני לבחירות? זה יהיה נורא. אבל להמשיך במצב הזה נראה לי אפילו נורא יותר".

לדבריו, "אם לא מוצאים פתרון לכל מה שעל הפרק, להמשיך במתכונת הזו אין הרבה טעם. ישיבת המו"מ האחרונה הסתיימה למעשה שלשום בלילה. שני הצדדים הסכימו שאין טעם לקיים את הדיון באף אחת מהנקודות שבמחלוקת, ומאז אין מגעים אין שיחות".

"עשינו ויתור ענק", טען הבכיר: "הייתה התחייבות אישית של ניסנקורן לפעול בשיתוף פעולה מלא ושלא תהיה שבירת סטטוס-קוו, ואף אחד מזה לא מתקיים. אמירות שלו שמערכת המשפט יכולה לעשות ככל העולה על רוחה. המסר הזה נקלט ופסקי הדין נשטפים פה ברוח הזאת".

עוד הוא האשים את כחול לבן, כי "מתחילת העבודה המשותפת של הממשלה יש הכשלה שיטתית של הפעולות שראש הממשלה ושר הבריאות מובילים בעניין הזה. מניעת דיונים, שידור מסר לציבור שמתנגדים לכל דבר. זה קורה לא רק בכחול לבן וגם בקרב בודדים מהליכוד.

"במקום להבין שצריך להחליט החלטות קשות, הם מנסים לשאת חן בעיני הציבור ומערערים את האמון. אפשר שיהיה ויכוח ודיון ענייני לצורך שינויים, אבל לא התנהלות פופוליסטית כזאת של אנשים שנוקטים קו - שברור שאם תיק הבריאות היה שלהם, הם לא היו נוקטים בו", סיים הגורם הפוליטי ממפלגת הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר